logo F1online.skF1online.sk

Leclerc vzhliada s nádejou k budúcnosti: Vieme, že môžeme urobiť zásadný krok

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík5. 10. 2023

Na sezónu 2023 bude chcieť väčšina tímov a pilotov čo najrýchlejšie zabudnúť. Ambície a očakávania boli veľké, ale forma Red Bullu zaskočila všetkých – vrátane samotného Red Bullu. Zostáva nám len veriť, že všetci zúčastnení sa zo svojich nevydarených sezón poučia a v roku 2024 nám pripravia poriadnu šou. Výnimkou nie je ani Ferrari.

Scuderia mala veľmi dobrý nástup do sezóny 2022. Ako sa však ukázalo, Red Bull zvolil predsa len lepší koncept. Skutočnosť, že sa inžinieri v Maranelle nerozhodli napodobniť vlaňajšieho šampióna a miesto toho pokračovali s vlastnou ideou, pomohla premeniť ročník 2023 na prehliadku dominancie jedného tímu.

Ferrari však opäť s nádejou vzhliada k novému ročníku. Na jeseň urobil tím pokroky bez toho, aby svoj monopost zásadnejšie zmenil a tieto lekcie budú podľa pilota stajne Charlesa Leclerca veľmi užitočné aj pri vývoji nového auta.

Monacký pretekár dostal na štvrtkovej tlačovej konferencii v Katare otázku, či v Maranelle prevažuje skôr optimizmus pri sledovaní pokrokov nového monopostu, alebo depresia z obrovskej straty na Red Bull.

„Na jednej strane sa musíte vždy pozerať na seba a podľa mňa sme sa v druhej polovici sezóny, od podujatia v Zandvoorte, naučili veľa,“ povedal Leclerc. „Na druhej strane, samozrejme, veľmi dobre vieme, že Red Bull je stále ďaleko pred nami. McLaren je takisto na vrchole síl a v Suzuke sme videli, akí sú extrémne silní.“

„Celkovo si však myslím, že sme skôr spokojní s tým, čo sme sa naučili, nie deprimovaní stratou na Red Bull. Keďže sme sa toľko naučili, môžeme v budúcnosti urobiť zásadný krok, čo nám, dúfajme, pomôže čo najskôr uzavrieť stratu na Red Bull,“ povedal monacký pretekár s nádejou.

Veľká cena Japonska bola pre Leclerca nesmierne dôležitá. Po niekoľkých ťažkých víkendoch v druhej polovici sezóny bol v Suzuke opäť v dobrej forme, keď porazil tímového kolegu Carlosa Sainza v kvalifikácii aj v pretekoch. Katar sa pritom svojím charakterom podobá na japonský okruh, takže to bude dobrá skúška nastavenia, ktoré Charlesovi v Suzuke pomohlo pokročiť.

„Problémy s autom pretrvávajú,“ povedal Leclerc. „Aby sme sa ich zbavili, budeme podľa mňa potrebovať úplne nový monopost. Toto je zároveň jeden z cieľov pred novou sezónou.“

„Pokiaľ však ide o tohtoročné auto, musím s ním celkom dosť pracovať. Môžeme z neho urobiť niečo pretáčavé a môžeme ho nastaviť týmto spôsobom, ale v takom prípade je extrémne nekonzistentné.“

„Musíme ho preto nastaviť skôr na nedotáčavosť a v takom prípade je s mojím jazdeckým štýlom dosť ťažké vyťažiť z neho čas na kolo. Snažil som sa zlepšiť a pochopiť, ako môžem s týmto autom jazdiť iným spôsobom. V Japonsku to trochu pomohlo, ale nepovedal by som, že to bude mať veľký vplyv na zvyšok sezóny,“ povedal Leclerc trochu pesimisticky.

Súvisiace články

Diskusia