logo F1online.sk

Albon má napriek siedmemu miestu obavy, bude hľadať iný kompromis

Alex Albon
© Twitter/Williams
Milan Kubala
Milan Kubala22. 9. 2023

Výsledková listina druhého tréningu nenaznačuje, že Williams by sa mal v Suzuke trápiť tak, ako sa pred víkendom nazdával. Podľa Alexa Albona však konečné poradie klame. Keďže body sa rozdávajú až v nedeľu a nie v kvalifikácii, thajsko-britský jazdec chce prekopať nastavenia svojho Williamsu.

Siedme miesto a strata 0,867 sekundy na Maxa Verstappena je pozitívnou správou pre celý Williams, no len v súvislosti s jeho kvalifikačnými vyhliadkami. Alex Albon má obavy, že v pretekoch to bude úplne iný príbeh.

“Bolo to OK, s malým množstvom paliva sme mali dobrú rýchlosť. To sme v podstate aj čakali,” načal svoj piatkový rozhovor Alex Albon. “Väčšie problémy nám robia dlhé jazdy. Musíme to vyriešiť.”

Odhaduje sa, že nás čakajú preteky na dve až tri zastávky, čo Williamsu ešte väčšmi komplikuje situáciu. “Degradácia je vysoká a pri týchto teplotách a vlhkosti je to podobné ako v Singapure. Trápime sa pri pretekových simuláciách. Treba začať odznova. Myslím si, že budeme musieť prijať kompromis v prospech nastavení do pretekov. Uvidíme.”

Williams je v tejto sezóne najrýchlejšie auto v štartovom poli, ale len na rovinkách. Aj v Suzuke sa snaží kompenzovať stratu v zákrutách tým, že má vyššiu maximálku ako jeho hlavní konkurenti.

“Aj tu je to na rovinkách,” odvetil Alex Albon, keď dostal otázku, kde Williams získava. “V prvom sektore trochu strácame a šmýkame sa. To je aj dôvod, prečo naše pneumatiky dostávajú tak zabrať. V krátkych stintoch to ešte zvládame, pretože sa nám darí viac vychladiť pneumatiky vo výjazdovom kole. Pokúsime sa to ešte prehodnotiť.”

Nádej však predsa len existuje, že v nedeľu to nebude také zlé. “Keď sa pogumuje trať, životnosť pneumatík sa natiahne, pretože sa menej šmýkate. V tom prípade nám to nahráva, no potrebujeme, aby sa tej gumy na trati pridalo naozaj dosť,” doplnil.

Logan Sargeant do Suzuky zavítal vôbec prvýkrát v kariére a v druhom tréningu obsadil posledné miesto. “Nie je to tu vôbec jednoduché, najmä nie prvý sektor. Ale zabavil som sa. Usilovne pracujeme na tom, aby sme doladili monopost. Nie je ľahké to nastaviť tak, aby ste v aute našli všetko, čo potrebujete. Pracujeme na tom. V každom prípade, medzi prvým a druhým tréningom sme spravili veľký pokrok.”

Čo by teda Američanovi pomohlo, aby mu na konte začali pribúdať lepšie časy? “Z jazdeckého hľadiska potrebujem poskladať prvý sektor, väčšinu času som stratil tam. A po stránke auta potrebujeme lepší balans medzi pomalými a rýchlymi sekciami.”

Súvisiace články