Prepad formy sa nekoná. V Singapure sme doplatili na poškodenie, tvrdí Alonso
Fernando Alonso vyšiel v Singapure vôbec po prvýkrát v prebiehajúcej sezóne bodovo naprázdno. Majster sveta z rokov 2005 a 2006 doplatil na individuálne chyby či spackanú zastávku u svojich mechanikov, no najväčšmi sa na Španielovom výkone podpísalo vopred nezistené poškodenie plášťa odpruženia, o ktoré sa postarali úlomky z monopostu Júkiho Cunodu. Nie je tak vraj nič pravdy na tom, že Aston Martinu už dochádza po zavedení novej technickej direktívy postupne dych a víťaz dovedna viac než tridsiatich veľkých cien formulovú verejnosť ubezpečuje, že fiasko na okruhu Marina Bay bolo len jednorázovou záležitosťou.
Štyridsaťdvaročný matador nenachádzal po pretekoch v Singapure slová. Vysúkal zo seba len niekoľko viet, ktoré sa väčšinou točili okolo toho, aký bol monopost AMR23 počas minulej nedele „neovládateľný. Dnes už vieme, čo bolo vo veci.
Rodák z Ovieda jazdil od prvého kola pretekov, po tom, čo prešiel po úlomkoch z monopostu Júkiho Cunodu, s poškodeným autom, čo malo za následok, že skončil ďaleko za bodovanou desiatkou.
„Poškodenie na výkonnosti rozhodne nepridalo,“ uviedol Fernando Alonso, ktorý sa rovnako ako každý súťažný týždeň postavil vo štvrtok pred mikrofóny zvedavých novinárov. „Vieme, ako veľmi sa to podpísalo na výkonnosti, nepovieme, ako presne, no vedzte, že išlo o nemalé poškodenie.“
„Teraz, keď viem, ako veľmi sme mali poškodený monopost, ma singapurský výkon znepokojuje o čosi menej. Tempo v pretekoch nezodpovedalo realite a keby niet poškodenia, možno by sme sa s Alpinom a Pérezom toľko netrápili. V tom prípade by sa preteky vyvíjali úplne inak. Platí však, že keď nie ste dostatočne rýchly, dostanete sa do problémov.“
Aj keď môžu za Alonsove problémy takmer s určitosťou úlomky z monopostu Júkiho Cunodu, veterán sa k celej situácii viac odmietol vyjadriť. „Je to moja súkromná vec,“ poznamenal. Nemecký Auto Motor und Sport sa domnieva, že pokiaľ by mal pretekár jazdiaci pod číslom štrnásť o čosi viac šťastia a vyvaroval sa „nečistotám na trati“, tak by mohol na konci dňa pomýšľať nad víťazstvom v pretekoch.
Čo čert nechcel, nestalo sa. Alonso však aj napriek dávke smoly flintu do žita nehádže a opakovane tvrdí, že s doterajším účinkovaním v Aston Martine je nadmieru spokojný. „S projektom vládne v mojom prípade spokojnosť,“ nechal sa počuť najskúsenejší pretekár na štartovom rošte. „A to aj vtedy, keď čelíme ťažšiemu víkend, akým bola napríklad Monza alebo Singapur. Každý z našich debriefingov a každé jedno naše stretnutie s chlapcami z továrne je nesmierne produktívne. Sú to víkendy, počas ktorých sa v priebehu sezóny čomusi priučíme.“
„V budúcnosti, prípadne už v budúcom roku plánujeme uskutočniť obrovské kroky. Nikdy som nevidel pokope toľko nápadov, ktorými disponuje Aston Martin. Tím má obrovskú motiváciu stať sa špičkovým celkom a taktiež disponuje úžasnými zdrojmi a veľkým odhodlaním. Som tu veľmi šťastný.“
„Musíme však akceptovať to, že každý aktér v F1 sa pohybuje na veľmi vysokej úrovni. Všetci majú skvelých dizajnérov, tím, aerodynamické tunely a s tým súvisiace veci. Keď v budúcom roku skončíme s dostavbou nášho aerodynamického tunelu – čo verím, že sa nám podarí – iba sa vyrovnáme špičkovým tímom, ktoré majú aerodynamický tunel už niekoľko rokov.“
Hoci by mala Suzuka Aston Martinu typologicky sedieť, Alonso zostáva pred v poradí šestnástym súťažným víkendom sezóny vo vyjadreniach pomerne opatrný. „Suzuka by nám mala papierovo vyhovovať o niečo menej ako Singapur, pretože pozostáva z priveľa rýchlych zákrut. Naše predikcie sa však v aktuálnom ročníku už viackrát nenaplnili. Zandvoort mal taktiež vysokorýchlostné sekvencie a boli sme tam silní,“ doplnil účastník bezmála štyroch stoviek veľkých cien.