Leclerc: Carlos má radšej nedotáčavosť, ja zas pretáčavosť
Carlos Sainz ako nová jednotka Ferrari? Niekoľkokrát sme s touto myšlienkou koketovali. Napríklad v roku 2021 Španiel zdolal svojho tímového kolegu na body, keď sa Leclerc častokrát snažil až príliš a veľa búral, kým Sainz sa sústredil na konzistentné zbieranie výsledkov. V tejto sezóne nabral Sainz po letnej prestávke nevídanú formu a podujatia v Holandsku, Taliansku a Singapure priniesli dôležité interné víťazstvá pre španielskeho pretekára.
Leclerc po návrate z dovoleniek očividne nie je v takej dobrej forme ako Sainz. Hlavne porážky v Monze a v Singapure Charlesa boleli nielen po psychickej stránke, ale hlavne politickej, keď došlo k výraznému oslabeniu jeho vyjednávacej pozície.
Ferrari čakajú rokovania s pilotmi o nových zmluvách. Pre Leclerca sa dvere do top tímov postupne zatvorili a prehry v súboji so Sainzom mu tiež nepomohli. Ako sa však na celkovej situácii podieľa samotné auto? Urobilo Ferrari zmeny, ktoré sadli viac jednému pilotovi? Pár indícií tomu možno nasvedčuje, ale stále platí, že Charles si môže nastaviť monopost tak, ako sám chce.
„Carlos má radšej nedotáčavosť, ja zas pretáčavosť. Je však na mne, aby som našiel dočasné riešenie, pretože auto dobre funguje s riešeniami, ktoré sú priklonené viac k nedotáčavosti,“ povedal Leclerc.
„Z dlhodobého hľadiska však svoj jazdný štýl úplne nezmením. Som presvedčený, že pretáčavosť je lepšia v pretekovom tempe.“
„Celá sezóna je pre mňa menej pozitívna než vlani. So starým autom bolo oveľa jednoduchšie dostať pretáčavosť pod kontrolu, ale tento monopost je na jazdu náročnejší. Pracujeme na tom, ale potrebujeme čas a zatiaľ sa musím uspokojiť s nastavením, s ktorým nie som veľmi spokojný. Je však na mne, aby som našiel riešenie a zlepšil sa,“ dodal Charles.
Ten sa v Singapure zhostil úlohy tímovej dvojky, keď si na štart pretekov zvolil mäkké pneumatiky, aby zvýšil šance na predbehnutie Georgea Russella. Keď sa mu to podarilo, mal za úlohu spomaliť a odcloniť súperov, aby minimalizoval šancu na undercut zo strany Mercedesu a McLarenu.
„Už od sobotného večera po skončení kvalifikácie, vlastne už skôr, bolo jasné, že druhé auto musí v podstate pomáhať kolegovi vpredu. Odviedli sme dobrú prácu a ja som naozaj rád, že aspoň tím mohol vyhrať,“ povedal Leclerc novinárom v Suzuke.
Singapur však bol zrejme jedinečnou príležitosťou. Od Suzuky očakávame návrat Red Bullu do špičkovej formy a Ferrari by malo opäť klesnúť. Táto sezóna nám však v boji od druhého miesta nižšie priniesla už mnoho prekvapení, takže prekvapiť sa nechá aj sám Leclerc.
„Tento rok je veľmi ťažké predpovedať výkonnosť ktoréhokoľvek tímu, pretože sa veľmi líši od jednotlivých okruhov. Nečakali sme, že Red Bull sa bude v Singapure až tak trápiť. Tiež sme nečakali, že my tam budeme takí rýchli. Snáď nás tento víkend čaká ďalšie príjemné prekvapenie,“ povedal monacký pretekár.
„Očakávame však, že Red Bull bude v čele a za nimi to bude tesná bitka nás s McLarenom a Mercedesom. Počas celého roka platilo, že každá stotina sa môže postarať o rozdiel. Zatiaľ je ťažké predpovedať, či budeme vpredu alebo vzadu. Vydáme však zo seba maximum a pokúsime sa byť najlepší zo zvyšku sveta,“ dodal Leclerc.
- Značky
- Charles Leclerc
- Ferrari