McLaren testuje nový nos v štýle Mercedesu


Sme len tesne za polovicou sezóny, no tímy už musia intenzívne myslieť aj na budúci ročník. Ako vieme, vývoj monopostov bude z dôvodu pandémie z veľkej časti zmrazený. Tímy budú môcť použiť tzv. vývojové žetóny na zlepšenia v oblasti aerodynamiky.
McLaren musí v rámci týchto „žetónov“ zvládnuť prechod z motorov Renault na Mercedes, čo si bude nevyhnutne vyžadovať úpravu šasi. Reálne hrozí, že väčšinu žetónov tím spotrebuje práve pri úprave monopostu kvôli novému motoru, a nebude ich môcť využiť v oblasti aerodynamiky.
Možno aj preto britský tím už teraz prichádza s testovaním vylepšení, ktoré by mohol použiť buď v závere tejto sezóny, alebo ich „preniesť“ aj do ročníka 2021. V Belgicku skúšal McLaren podlahu pre novú sezónu, vo včerajšom tréningu v Toskánsku zase experimentálny nos. Štruktúra nosu je veľmi podobná tomu, ktorý je typický pre Mercedesy – nos má užšiu štruktúru.
Šéf tímu Andreas Seidl prezradil, že testy nového nosa vo veternom tuneli priniesli sľubné výsledky. Samozrejme, pre prípadné nasadenie do pretekov je potrebné overiť koreláciu dát z tunela na trati. „Vo veternom tuneli sme s týmto modelom nosa objavili sľubný smer. Predtým ako sa rozhodneme, či toto vylepšenie nasadíme v závere sezóny, sme chceli získať dáta a údaje z veterného tunela si overiť priamo na trati,“ povedal Andreas Seidl, ktorý naznačuje, že by McLaren s novým nosom mohol jazdiť ešte v tejto sezóne. „Pokiaľ nám dáta z trate ukážu pozitívne výsledky, tak by sme mohli nový nos priniesť v priebehu najbližších dvoch-troch pretekov. Veríme, že dáta ukážu dostatočne jasný zisk, aby sme si boli istí, či sa budeme ďalej uberať týmto smerom,“ doplnil šéf McLarenu.
Nasadenie nového nosa samozrejme znamená, že McLaren bude musieť prejsť „crash-testom“ a najneskoršie rozhodnutie o tomto vylepšení musí prijať do 30. septembra. Po tomto dátume totiž bude zmrazený vývoj kľúčových častí monopostov.
- Značky
- Andreas Seidl
- McLaren