Leclerc urguje Ferrari, aby zlepšilo zastávky v boxoch
Ferrari a stratégie či zastávky v boxoch. Zo začiatku sezóny to vyzeralo, že sa tímu podarilo túto disciplínu zvládnuť, ale v ostatnom období prišli zaváhania, ktoré pripravili tím o veľmi cenný čas. Zopakovalo sa to aj v Belgickom šprinte, keď Charlesa Leclerca nezdržala v boxoch premávka, ale chyba pri prezúvaní pravej zadnej pneumatiky.
Charles Leclerc aj Carlos Sainz stratili vo všeobecnom zmätku čas v boxoch. Ferrari je v boxovej uličke druhé v poradí za Red Bullom, čo je pri hromadnom nájazde do pit lane veľmi nevýhodná pozícia. Beztak sme však z vyjadrení pilotov po skončení belgického šprintu nemali pocit, že by problémom bola premávka.
„Bolo to správne rozhodnutie zastaviť o kolo neskôr, aj keď pre mňa osobne nebolo tým najlepším. Je to však absolútne pochopiteľné, pretože keby som zastavil spolu s Carlosom, stratil by som oveľa viac času. Ako tím sme urobili správne rozhodnutie, aj keď som sa v boxoch beztak zdržal dlhšie,“ povedal po skončení šprintu Leclerc.
Monackého pretekára po sobote netrápila neskoršia zastávka, ktorá bola absolútne pochopiteľným rozhodnutím a ostatných deväť tímov urobilo presne to isté, ale iný problém.
„Pred týmito pretekmi sme podľa štatistík stále patrili medzi najlepších pri zastávkach v boxoch. Posledných pár víkendov sme sa však v tejto disciplíne trochu trápili. Musíme sa na to pozrieť, pretože toto sú druhé alebo tretie preteky v rade, čo sme zakopli pri prezúvaní pneumatík. Ak chceme maximalizovať naše bodové zisky, musíme to zaradiť medzi naše priority,“ dodal Charles.
Ferrari pri vypúšťaní Leclerca z boxov nečakalo na voľný priestor, keďže ho beztak poslali priamo do cesty Logana Sargeanta. Našťastie pre Scuderiu, FIA sa v sobotu rozhodla všetky incidenty v boxoch ignorovať. Problém nastal pri prezúvaní pravej zadnej pneumatiky a Leclerc stál u mechanikov až 5,5 sekundy. Na trať vyšiel tesne za Lewisom Hamiltonom a Carlosom Sainzom. Tím teda, teoreticky, možno nestratil žiadne body, keďže pilot Mercedesu dostal trest za súboj so Sergiom Pérezom, ale toto sú chyby, ktoré si Ferrari nemôže dovoliť.
„Ako som už povedal veľakrát. Keď nie sme dostatočne rýchli na trati, musíme maximalizovať naše bodové zisky a dnes sa nám to nepodarilo. Áno, hovoríme tu len o jednom alebo dvoch bodoch, ale každý bod sa počíta. Musíme sa uistiť, že dokážeme maximalizovať úplne všetko,“ nalieha na svoj tím Leclerc.