V šprintovom rozstrele vyhral Verstappen. Piastriho a Sainza porazil o chlp
Aj v sobotu na okruhu Spa-Francorchamps úradovalo počasie. Ako to už tento rok chodí, ani ono nedokázalo poraziť Maxa Verstappena. Holanďan si opäť vybojoval prvú priečku, hoci to bolo nesmierne tesné. Oscara Piastriho porazil o 0,011 sekundy a Carlosovi Sainzovi chýbalo na šprintovú pole 0,025 sekundy.
Pre silný dážď bol štart šprintového rozstrelu posunutý o 35 minút. Trochu nepochopiteľne, čudovala sa väčšina padoku. Keď totiž FIA konečne odštartovala sobotňajší program, medzi oblakmi už vykúkalo slnko a trať bola dostatočne suchá na intermediálky.
V prvej časti kvalifikácie spravil chybu len Haas, ktorý sa prerátal a vypadol spolu s oboma Alfami Romeo a Júkim Cunodom. Náročné podmienky si však vypýtali väčšiu daň v Q2. V bariérach sa ocitol Lance Stroll a po vyvesení červenej vlajky nestihol zajazdiť rýchly čas ani Fernando Alonso.
Ako to však prebiehalo? V závere SQ2 sa už vo viacerých zákrutách vytvorila suchá stopa, a tak to Aston Martin zariskoval. Lanceovi Strollovi však neobul mäkkú zmes, ale stredne tvrdú, ktorá neponúka taký dobrý grip. V deviatej zákrute sa kanadský pretekár ocitol v bariére.
Chyba tímu? Omyl! Aston Martin ozrejmil, že nasadenie softov mu nedovoľovali pravidlá. Platí totiž, že počas šprintového rozstrelu je v prvých dvoch častiach povolené nasadiť len stredne tvrdé pneumatiky, pričom softy sú vyhradené na SQ3.
Výnimkou je len prípad, keď je trať mokrá. Zdalo sa vám, že mokrá skutočne bola? Predpokladáme, že áno, ale FIA to videla inak. Vo svojom oficiálnom systéme totižto neuviedla správu “mokrá trať”, a tak sa postupovalo podľa bežných pravidiel. Možno na to zabudli, poviete si, a budete sa mýliť. FIA tvrdí, že správu o “mokrej trati” neuviedla naschvál, aby tímom zabránila ľubovoľne si vyberať pneumatikové zmesi.
V poslednej časti kvalifikácie už všetci obuli mäkké pneumatiky na suchú trať a šlo len o to, kto bude mať najviac odvahy. Okrem Maxa Verstappena, Oscara Piastriho a Carlosa Sainza jej mal plno aj Charles Leclerc. Monačan však v deviatej zákrute spravil chybu, čím sa zrejme pripravil o štart z prvého miesta.
Lando Norris končí len piaty pred Pierreom Gaslym a Lewisom Hamiltonom. Sedemnásobný majster sveta nemal ideálnu tretiu časť, keďže George Russell pred ním spravil chybu a zabrzdil ho. Hamilton verí, že inak by sa dostal do prvého radu.
Sergio Pérez skončil až ôsmy. Mexičan dokončil svoje záverečné kolo ako prvý, teda vo chvíli, keď na trati neboli najlepšie možné podmienky.
V prvej desiatke máme ešte Ocona a Russella.
Pripomíname, že na našom Facebooku súťažíme o zájazd pre dve osoby na VC Talianska! Budeme radi, ak sa zapojíte!
- Značky
- VC Belgicka 2023