logo F1online.skF1online.sk

Paradoxy Williamsu FW45: Na slikoch mal najviac priľnavosti v daždi

Alex Albon
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 8. 2023

Spa malo patriť medzi okruhy, ktoré budú monopostu Williamsu vyhovovať. Tím však nedokázal z belgického víkendu vyťažiť bodované umiestnenie. Alex Albon sa chvíľu držal v najlepšej desiatke, ale nakoniec skĺzol až na štrnáste miesto. Hlavným dôvodom boli pneumatiky, ktoré tím neprinútil správne pracovať.

Vlani na tomto okruhu slávil Albon úspech desiatym miestom. V tomto roku vďaka dobrému štartu poskočil v prvom kole na desiate miesto a v priebehu prvého stintu sa chvíľu držal dokonca na siedmom mieste, ale pneumatiky neposlúchali a nakoniec sa stali hlavným dôvodom, prečo nakoniec skĺzol až na štrnástu priečku.

Jeho Williams lietal vo vysokorýchlostnom prvom a treťom sektore, ale prehrievanie pneumatík v technickej prostrednej časti trate mu nakoniec zabránilo dosiahnuť lepší výsledok.

„Celé preteky boli zložité, keďže jazdíme s malým prítlakom, čo je na jednej strane zábava, ale v takom druhom sektore vám nie je ani trochu do smiechu,“ povedal po skončení Veľkej ceny Belgicka Alex Albon.

„Pneumatiky strašne degradovali. Už pri jazde na mokrých pneumatikách nám bolo jasné, že opotrebovanie gúm bude obrovské. Bol to pre nás trochu budíček, zvlášť na stredne tvrdých pneumatikách.“

„Ďalším problémom bolo samotné pretekanie so súpermi naokolo, pretože som musel až príliš tvrdo tlačiť v druhom sektore. Keď som sa pokúsil spomaliť a manažovať pneumatiky, okamžite som sa dostal pod paľbu ostatných. Musíte tlačiť, aby ste sa udržali vpredu, ale tým si ničíte pneumatiky a blúdite v začarovanom kruhu,“ hovorí Albon.

„Nebolo to ako v Kanade alebo v Silverstone, kde som mohol v niektorých zákrutách šetriť gumy. Tu som mal pocit, že súperi sú zavesení na mojom zadnom krídle, takže som musel neustále tlačiť,“ dodal Alex.

Britsko-thajský pretekár si však myslí, že Williamsu pomohol dážď, čo je obrovský paradox. V týchto podmienkach sa veľmi darilo napríklad Landovi Norrisovi, pretože jeho McLaren mal vďaka veľkému zadnému krídlu obrovský prítlak, ktorý mu však bol na rovinkách nanič. Williams nemá takmer žiadny prítlak, ale podľa slov jeho pilota mu pomohol práve dážď.

„Zaujímavé podľa mňa je, že dážď schladil pneumatiky a mal som viac priľnavosti než na suchej trati. Podarilo sa mi vďaka tomu dotiahnuť súperov a mal som dobré tempo, čo len dokazuje, ako veľmi nás tento víkend trápilo prehrievanie pneumatík,“ povedal Albon.

„Je to frustrujúce, pretože tento víkend mal byť lepší. Musíme sa uistiť, že tomu porozumieme. Koniec koncov, na Monze to bude s prítlakom podobné, čo je pre nás ďalšia veľká šanca na body. Potrebujeme sa preto poučiť z tohto víkendu, aby sa nezopakoval rovnaký problém,“ dodal Alex.

Súvisiace články

Diskusia