fb pixel
logo F1online.sk

Smerom k roku 2024 skúmame každý koncept, hovorí Wolff

Lewis Hamilton
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík27. 7. 2023

Aj keď bol Mercedes podľa stanoviska Tota Wolffa po Veľkej cene Maďarska posledný víkend druhým najrýchlejším autom, faktom zostáva, že do cieľa prišiel so stratou 40 sekúnd na víťaza. Je zrejmé, že ak sa chce tento tím v roku 2024 vrátiť do boja o víťazstvá, bude musieť urobiť poriadny krok vpred. Presne na tom sa aj pracuje.

Radosť zo sobotnej pole position netrvala dlho a v nedeľu nastúpila krutá realita, nielen pre Mercedes, ale aj pre ostatných. Pre všetkých je to jasný signál, že svoje budúcoročné monoposty budú musieť vylepšiť naozaj poriadne.

Lewis Hamilton vraj svojmu tímu ako obohratá platňa opakuje, že inžinieri v Brackley sa musia vydať cestou Red Bullu. Podľa Tota Wolffa vraj v továrni podrobne analyzujú všetky možnosti a nápady iných tímov, ktoré by Mercedes mohol využiť v roku 2024 na monoposte W15.

„Myslím si, že v roku 2024 potrebujeme urobiť veľa zmien a náš vývoj pokračuje veľmi zaujímavým smerom,“ povedal rodák z Viedne. „Vidíme príležitosti a nevyhýbame sa ničomu. Nenechávame kameň na kameni a sledujeme každý jeden koncept, ktorý sme videli u súperov.“

„Skúmame ich výkonnosť a využiteľnosť pre nás a náš spôsob fungovania. Vyzerá to dobre,“ dodal Wolff.

Slová ako „koncept“ alebo „zmena konceptu“ už musia pre Mercedes znieť ako kliatba. Rozšírené bočnice pomohli zahnať fundamentálne problémy starého monopostu, ale výrazné zrýchlenie či zvýšenie priľnavosti budú musieť priniesť ďalšie balíky vylepšení.

„Keď máte pred sebou auto s náskokom 38 sekúnd, ktoré po väčšinu času pravdepodobne iba krúžilo a neukázalo svoj maximálny potenciál, je to pre vás trpké stretnutie s realitou,“ povedal Wolff.

„Formula 1 je však založená na meritokracii (vláda najschopnejších, pozn. red.) a ak sa pohybujete v mantineloch pravidiel, tak viete, že ste celkovo odviedli lepšiu prácu. Musíme to jednoducho uznať,“ dodal šéf Mercedesu.