logo F1online.skF1online.sk

Je tam zlepšenie, ale chýba nám tempo, hovorí Leclerc

Charles Leclerc
© Twitter/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík2. 7. 2023

Ferrari ukoristilo v Rakúsku najlepší výsledok v doterajšom priebehu sezóny. Red Bull bol opäť oveľa rýchlejší, ale monopost SF-23 ukázal veľký progres. Keď si porovnáme tempo Ferrari v Rakúsku s podujatiami v Miami či v Barcelone, tak vidíme, že tím znížil stratu na polovicu. Len ťažko by ste však mohli od Charlesa Leclerca očakávať, že bude spokojný s druhým miestom.

Monacký pretekár nechal dokonalo zabudnúť na svoje sobotné trápenie. Po Rakúsku nám však vo vzduchu zostáva visieť otáznik. Carlos Sainz totiž bol v prvom stinte určite rýchlejší. Prišiel však virtuálny safety car, pri ktorom Španiel stratil obrovské množstvo času, aj keď žiadal tím, aby mohol zostať na trati.

Po prvej zastávke v boxoch sa Leclerc nemusel pozerať do spätných zrkadiel, dokonca sa nakrátko ujal vedenia, ale Red Bull bol v Rakúsku skrátka nedostihnuteľný.

„Mám dobrý pocit, pretože sobota bola pre mňa veľmi náročná. Nedeľné preteky neboli jednoduché, pretože pneumatiky bolo potrebné manažovať viac, než sme očakávali, zvlášť v úvodnej fáze pretekov,“ povedal po pretekoch Charles Leclerc pre televíziu Sky.

„Potrebovali sme udržať stredne tvrdé pneumatiky pod kontrolou. Zvlášť zadné gumy nebolo v prvom stinte jednoduché manažovať. Celkovo sme však preteky dobre zrealizovali, čo nám pomohlo ku konečnému druhému miestu.“

„Je skvelé byť opäť na pódiu, aj keď stále máme pred sebou množstvo práce pri naháňaní Red Bullu; robíme však pokroky,“ dodal Leclerc.

Práve na toto bola verejnosť zvlášť zvedavá. Ferrari v doterajšom priebehu sezóny doslova požieralo pneumatiky. V Rakúsku neboli gumy napriek vyššej degradácii problém, ale reálne stratilo Ferrari počas celých pretekov na Red Bull asi 25 sekúnd. To je obrovské číslo.

„Je tam nejaké zlepšenie, ale celkovo nám chýba tempo. Keď si porovnáte začiatok a koniec každého stintu, časy sú porovnateľné. Problém je, že naše relatívne tempo je v súčasnosti pomalšie než v prípade Red Bullu,“ povedal monacký pretekár.

„Nemyslím si, že manažment pneumatík bol náš najväčší problém, skrátka sme boli pomalší než Red Bull,“ dodal Leclerc.

Jeho porovnanie s Carlosom Sainzom bude pravdepodobne jednou z hlavných tém nasledujúceho týždňa. Španiel mal v prvom stinte lepšie tempo, ale po prezutí to nevyzeralo, že by prevyšoval tímového kolegu. Sainz v priebehu nedeľných pretekov stratil množstvo času: pred prvou zastávkou si musel nechať rozostup, dostal penalizáciu za porušenie traťových limitov, strácal čas súbojmi atď.

Práve tu je však potrebné vyzdvihnúť jeden zaujímavý aspekt. Kým Carlos Sainz pri prenasledovaní Leclerca pozbieral varovania za prekročenie traťových limitov, Monačan počas celých 71 kôl prekročil bielu čiaru jediný raz. Sainz dokopy päťkrát.

„Carlos odviedol v súboji s Checom skvelú prácu. Snažil som sa manažovať moje tvrdé pneumatiky, aby som mohol tlačiť, keď predbehne Carlosa, ktorý mi však trochu uľahčil život skvelou defenzívou. Sledoval som ich vzrušujúci súboj na obrazovkách a bol skvelý,“ povedal Leclerc.

Na záver treba doplniť, že nevedno, či Sainz svojou defenzívou zachránil Charlesovi druhé miesto. Keď sa Pérez dostal dopredu, strácal desať kôl pred koncom na Leclerca 12,8-sekundy, konečná strata v cieli bola presne 12 sekúnd. Nevieme teda, či sa Mexičan ani nepokúšal stiahnuť svoju stratu, ale rozhodne ju nijak zvlášť nezmenšil.

Súvisiace články

Diskusia