Norris: Tešíme sa z toho, že sme sklamaní | Magazín F1 - F1online.sk

Norris: Tešíme sa z toho, že sme sklamaní

Lando Norris
zdroj: Twitter/McLaren

Nie, v nadpise nie je preklep, ak vám teda takto udrel do očí. Nadpis len dokumentuje cestu, ktorou si prešiel jeden z najtradičnejších tímov štartového poľa. Kým pred dvomi rokmi bol rád za jedno auto v Q2, dnes obsadia jeho jazdci tretie a šieste miesto na štartovom rošte. Ani to však jednému z nich nestačí…

Kým Carlos Sainz doslova nemohol dosiahnuť v kvalifikácii lepší výsledok a mohol byť maximálne spokojný, Lando Norris až tak nadšený nebol. V tesnej konkurencii obsadil „len“ šieste miesto. „Úprimne, som sklamaný zo šiesteho miesta a z môjho posledného kvalifikačného kola. Na druhej strane, ak berieme šieste miesto ako sklamanie, tak je to dôkaz progresu, ktorý sme ako tím urobili. Budem na to ďalej tlačiť a teším sa na nedeľu,“ odkázal Lando Norris svojím fanúšikom. Mimochodom, stále platí, že len Mercedesy, Max Verstappen a Lando Norris ani raz v sezóne nechýbali v Q3.

Mladý Brit počas celej kvalifikácie zaostával za skúsenejším tímovým kolegom. Vyčítal si najmä posledné kolo v Q3, pri ktorom urobil menšiu chybu už v prvej zákrute. „Urobil som niekoľko menších chýb. Neboli to veľké chyby, no prišiel som kvôli nim možno o desatinu sekundy, ktorá ma však práve mohla posunúť o niekoľko pozícií vyššie. Som trochu frustrovaný, v nabitom strede poľa môžu aj malé veci znamenať tak veľa. Teším sa z výsledku tímu a gratulujem Carlosovi, no so sebou nie som spokojný,“ pokračoval mladý Brit.

Písal sa september 2012, keď McLaren stál v Monze na štarte takto vysoko. Lewis Hamilton a Jenson Button vtedy obsadili prvý rad, pričom Hamilton preteky aj suverénnym spôsobom vyhral. Odvtedy však britská stajňa na tomto okruhu bodovala len trikrát.

Krása F1 je v strategických detailoch. Ako môže prvé merané kolo v prvej časti kvalifikácie ovplyvniť celkový výsledok? Jednoducho – ak jazdcom v nabitom strede poľa vyjde prvé kolo v Q1, ušetria si jednu sadu mäkkých pneumatík. V tretej časti tak majú až dva pokusy na čerstvej zmesi, čo je oproti konkurentom veľká výhoda. Práve toto dnes vyšlo obom McLarenom. „Od prvého momentu v Q1 som cítil, že mám šancu dostať sa do najlepšej trojky. Vďaka tomu, že som si pošetril dve sady čerstvých pneumatík, som v závere mohol zariskovať, čo mi prinieslo zisk. Nečakali sme, že budeme takto vysoko. Je to skvelý návrat do hry po sklamaní v Belgicku,“ rozplýval sa Carlos Sainz.

Náš monopost vyzerá v rýchlosti na jedno kolo veľmi dobre a aerodynamický balíček s nízkym prítlakom očividne funguje. Body sa však rozdávajú až v pretekoch, kde očakávame tesný súboj s našimi súpermi v Pohári konštruktérov,“ povedal šéf tímu Andreas Seidl.

Kým na predchádzajúcich podujatiach boli karty rozdané pomerne jasne – Mercedes, Red Bull a za nimi mix Racing Point, McLaren či Renault, v Monze je po sobote otázne, kto vlastne bude „druhou silou“ a môže potenciálne vyzvať Mercedes.

Je nepravdepodobné, že by McLaren pod vedením pragmatického Andreasa Seidla „uletel“ a zameral sa v pretekoch na naháňanie Mercedesov. Veľa bude závisieť od toho, či Carlos Sainz na štarte udrží tretiu pozíciu, prípadne poskočí ešte vyššie. „Ak by sme na štarte preskočili jeden Mercedes, tak potom pochopiteľne musíme nájsť určitý balans. Má skutočne zmysel súperiť s Mercedesmi a snažiť sa udržať ich za sebou? Môže sa totiž stať, že to budeme my, ktorí takto stratíme v snahe o niečo, čo jednoducho nie je možné,“ reagoval šéf McLarenu.

Celá prvá desiatka štartuje na mäkkej zmesi a na trati s nízkou degradáciou môžeme očakávať stratégie na jednu zastávku. Napríklad McLareny sa zrejme pokúsia natiahnuť prvý stint a potom prezuť na strednú zmes, no zo strany Red Bullov či Renaultu môžeme zrejme očakávať agresívnejšie stratégie. Vo Wokingu tak dobre vedia, že aj napriek veľmi povzbudivej kvalifikácii sa budú obzerať skôr dozadu a pokúsia sa nájsť cestu, ako získať čo najviac bodov, prípadne sa pokúsiť zdolať Red Bull a najmä si polepšiť oproti priamym konkurentom v Pohári konštruktérov. Napriek sľubnému výkonu auta to nebude nič ľahké…

Možno vás zaujme

Komentáre