logo F1online.sk

Raritný víkend pre Ferrari: Fungovala stratégia aj obe zmesi pneumatík

Charles Leclerc
© Twitter/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 6. 2023

Ruku na srdce, koho z vás zabolelo v hrudi, keď sa Ferrari pri prvom výjazde bezpečnostného vozidla rozhodlo s oboma pilotmi zostať na trati? Kto by to bol povedal, že Scuderii bude fungovať stratégia s jednou zastávkou, keď väčšina konkurencie zastavila dvakrát?

Kanadu stále nemôžeme brať ako úplne reprezentatívnu. Zdalo sa, že po sobotnom lejaku to bude s pneumatikami zložitejšie a piloti sa v úvode pretekov sťažovali na nedostatok priľnavosti. Na druhej strane, panovali pomerne chladné podmienky a gumy nedostali úplne zabrať.

Boxová ulička na tejto trati je krátka, keďže na výjazde z nej si môžete skrátiť prvé dve zákruty. Keď riaditeľstvo pretekov vyšle na trať safety car alebo aktivuje virtuálny safety car, strata je doslova len pár sekúnd. Ferrari však zariskovalo a nechalo oboch pilotov na trati, aby sa mohli posunúť pred Estebana Ocona a oba McLareny do čistého vzduchu. Tento ťah sprvu pôsobil ako klasická „ferrarovina“, ale strategické oddelenie Scuderie tentoraz nesklamalo a zachovalo pevné nervy. Nakoniec sa to vyplatilo.

„Boli sme presvedčení, že je to správne rozhodnutie, pretože sme mali hneď od štartu skvelý pocit. Zasekol som sa však v DRS vláčiku s Landom tesne predo mnou. Cítil som sa o dosť rýchlejší, ale on mal DRS na obranu, takže som ho nedokázal predbehnúť. Určite to teda bolo správne rozhodnutie. Dostali sme sa do čistého vzduchu a využili naše tempo,“ povedal po pretekoch Charles Leclerc pre televíziu Sky.

Fanúšikov Ferrari bude určite trochu pokúšať pomyslenie, čo mohli červené autá dokázať, keby v sobotu potvrdili svoju brilantnú kvalifikačnú výkonnosť. V oboch stintoch jazdil monopost SF-23 porovnateľné časy s Lewisom Hamiltonom a Fernandom Alonsom – občas bol rýchlejší, inokedy pomalší. Ak ich Ferrari chce v budúcnosti aspoň potrápiť, základom bude dobrá kvalifikácia.

„Pri pohľade na našu pozíciu na štarte je toto asi najlepší možný výsledok. Odviedli sme dobrú prácu, ale najväčšiu radosť mám z toho, že môj dobrý pocit z piatkových pretekových simulácií sa v nedeľu potvrdil. Nech už sme obuli akúkoľvek zmes pneumatík, boli sme dosť konkurencieschopní,“ povedal Leclerc.

„Zo začiatku sezóny sme sa skutočne trápili s nedostatkom výkonnosti. Bolo naozaj náročné pochopiť, prečo nám chýba konzistencia vo výkonnosti. Zo stredne tvrdých pneumatík, ktoré boli celkom dobré, sme prezuli na tvrdé alebo mäkké a auto sa odrazu úplne rozsypalo. Nebolo jednoduché tomu porozumieť.“

„Tento víkend som sa vydal dosť odlišným smerom pri nastavení auta a cítil som sa komfortne, čo mi dodalo trochu tej konzistencie na oboch zmesiach pneumatík,“ dodal Leclerc.

Zdá sa, že sobotné zaváhanie je zabudnuté. Charles bol po kvalifikácii dosť naštvaný a tím vyzval, aby sa zlepšil a prestal opakovať chyby. Logickým dôsledkom týchto slov by bola voľba konzervatívnej stratégie v nedeľných pretekoch, ale to strategické oddelenie pod vedením nového šéfa Ravina Jaina (pre zaujímavosť, tento absolvent Oxfordu má stále len 28 rokov) neurobilo. Naopak, Ferrari riskovalo, bolo odvážne a zo sobotného neúspechu sa dokázalo otriasť.

„V sobotu som sa s tímom porozprával, ale nestrácali sme veľa času debatami, pretože sme sa potrebovali pripraviť na preteky. Dnes musíme byť spokojní s naším dobrým výkonom. V aute som sa cítil skvelo, mali sme správnu stratégiu a celkovo sme preteky výborne zrealizovali,“ povedal Leclerc po pretekoch pre F1 TV.

„Teraz sa preskupíme a zanalyzujeme víkend ako celok. Pokúsime sa zistiť, čo môžeme do budúcnosti zlepšiť,“ dodal Charles.