Leclerc neskrýva svoje sklamanie z Ferrari: Nestalo sa to prvýkrát…
Nikdy nekritizujte Ferrari, pretože Ferrari je väčšie než vy. Nedá sa povedať, že by Charles Leclerc porušil túto slávnu tradíciu, ktorú začal Michael Schumacher a Sebastian Vettel v nej hrdinsky pokračoval. Monacký pretekár momentálne balansuje na hrane žiletky. Boli jeho slová na adresu Ferrari po skončení kvalifikácie na Veľkú cenu Kanady kritikou? Ak nie, tak od nej nemali ďaleko.
Poďme pekne po poriadku. Alex Albon s Williamsom bol na začiatku Q2 odvážny a obul suché pneumatiky. Lando Norris krátko po výjazde na trať takisto tvrdil, že trať je dosť suchá na sliky. McLaren dal na jeho radu a prezul čo najskôr.
V rovnakom čase ako Norris hlásil Charles Leclerc presne to isté. Od Ferrari žiadal suché pneumatiky, ale tých sa nedočkal. Tím zostal konzervatívny – ak sa to tak vôbec dá nazvať – a nariadil mu, nech zajazdí jedno rýchle kolo na intermediálkach.
Nedá sa povedať, že by Ferrari urobilo niečo celkom odlišné v porovnaní so súpermi. Podobnú stratégiu zvolili viacerí, ale to nič nemení na fakte, že Albon s Norrisom to urobili správne a v ideálnom čase mali dostatočne zahriate pneumatiky. Ferrari to ešte mohlo napraviť. Ostatne, Carlos Sainz zvolil rovnakú stratégiu a dokázal postúpiť, ale to nič nemení na skutočnosti, že Ferrari malo odviesť lepšiu prácu, ale opäť to nezvládlo. Mohol Leclerc postúpiť aj po tejto chybe Ferrari? Mohol. Mal však dať tím na jeho radu a povolať ho čo najskôr na výmenu pneumatík? Jednoznačne mal.
„Poviem to na rovinu, keď je trať taká suchá a my sa rozhodneme zostať na pneumatikách do prechodných podmienok, tak si zbytočne komplikujeme život,“ povedal po kvalifikácii Leclerc bez väčšieho zaváhania pre televíziu Sky.
„Ako som už veľakrát povedal, prediskutujem to s tímom, ale teraz už skutočne musíme urobiť krok vpred a zlepšiť sa, pretože to nebolo prvýkrát, čo sme sa v náročnej situácii nerozhodli správne. Mal som na vec jednoznačný názor, ale nakoniec sme to urobili opačne.“
„V prvom rade je niečo také ťažké akceptovať a potom sa ocitnete vo veľmi zložitej pozícii. Prekĺzlo nám to pomedzi prsty,“ dodal Leclerc.
Mať obuté správne pneumatiky v správnom čase je zlaté pravidlo motoršportu a v sobotu v Kanade naozaj nebolo také zložité sa ho držať. Na druhej strane, Leclerc nijako neskrýval, že sám si mohol počínať lepšie. Jazdcov s podobnou stratégiou ako on bolo na trati viacero a viacerí z nich zvládli postúpiť. Nijak teda nepopieral svoj diel viny na situácii, ale jeho žiadosť o suché pneumatiky v úvode Q2 bola jasná a správna.
„Samozrejme, že to nebolo len o výbere pneumatík, pretože ďalší jazdci zvládli postúpiť do Q3 s úplne rovnakou voľbou stratégie, ako bola tá moja. Len sme si zbytočne skomplikovali život,“ povedal Leclerc.
Kamery zachytili, že krátko po vystúpení z auta nebol Charles vôbec spokojný a Ferrari pravdepodobne čaká veľmi náročná porada po skončení kvalifikácie. „Budem to riešiť interne. Nechcem hovoriť, čo sa stane, ale určite sa porozprávame a zanalyzujeme to. Dúfajme, že sa z toho poučíme, pretože sa to ani zďaleka nestalo prvýkrát,“ povedal Leclerc.
Po nádejne vyzerajúcom piatku sa Ferrari opäť samo strelilo do nohy. Nie prvýkrát v tejto sezóne a nie prvýkrát za posledných niekoľko rokov. Po vydarenom prvom dni v Kanade sa Scuderia pred štartom pretekov dostala do veľmi zložitej pozície, takže to vyzerá na ďalší nelichotivý výsledok.
„Áno, v piatok sme mali veľmi dobré tempo, takže dúfajme, že nás v nedeľu čakajú hladké a suché preteky a dokážeme sa posunúť dopredu. Je to však ďalšia náročná sobota, po ktorej nás čaká naozaj ťažká práca v nedeľu. Po štarte z jedenásteho miesta nebude ľahké dostať sa dopredu. Som skrátka strašne frustrovaný,“ uzavrel svoju rozpravu monacký pretekár.