fb pixel
logo F1online.sk

Hughes: Benedetto Vigna ovplyvnil dizajn Ferrari, aby napravil „imidž“ značky

Carlos Sainz, Ferrari zozadu
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 6. 2023

Je Ferrari zraniteľné po politickej stránke? Hlavne v talianskych médiách sa v ostatných časoch veľa hovorilo o negatívnom vplyve generálneho riaditeľa automobilky Benedetta Vignu na chod pretekárskeho tímu. Ten sa vraj snaží upevňovať svoju moc a zasahuje do vecí, ktoré nespadajú do gescie človeka na takom mieste. Podľa renomovaného britského novinára Marka Hughesa ovplyvnil dokonca aj dizajn monopostu.

Ferrari nevstúpilo do tejto sezóny vôbec dobre. S jedným pódiovým umiestnením drží tím aktuálne celkové štvrté miesto v Pohári konštruktérov a posledné tri podujatia boli pre Ferrari vyloženým sklamaním.

Scuderia pritom do sezóny 2023 vstupovala s veľkými očakávaniami, čo potvrdili aj samotní piloti stajne. Na papieri vraj vyzeral monopost SF-23 veľmi sľubne a na vlnu očakávaní naskočil aj samotný CEO automobilky Benedetto Vigna, podľa ktorého mala byť rýchlosť nového monopostu „bezprecedentná“. Žiaľ, na vlastnej koži sa presvedčil, že podobné stanoviská sa príliš nevyplácajú.

Vignova hrdosť však možno vyplývala z vlastných činov. Podľa britského novinára Marka Hughesa totiž mal sám vplyv na dizajn monopostu. Šéfovi sa vraj nepáčilo, že vlani bol Red Bull na rovinkách rýchlejší než Ferrari a nariadil technickému oddeleniu vykonať zmeny konštrukcie monopostu, aby tak zlepšili „imidž“ Ferrari.

„Rýchle zákruty nie sú prednosťou tohto auta,“ napísal vo svojom stĺpčeku pre Motor Sport Magazine Mark Hughes. „V minulej sezóne to neplatilo, ale tím v tomto roku vymenil rýchlosť v zákrutách za rýchlosť na rovinkách. Vyzeralo to ako pochybná zmena už keď ju ohlásili pri predstavení monopostu a pri dnešnom pohľade to platí dvojnásobne.“

„Podľa jednej historky došlo k tejto zmene na popud generálneho riaditeľa Ferrari Benedetta Vignu, ktorému sa nepáčilo, že jeho monoposty boli vlani na rovinkách pomalšie než Red Bully, čo je ‚nevhodné‘ pre imidž Ferrari. Pre dobro tímu treba dúfať, že to nie je pravda a rozhodujúca časť koncepcie monopostu nebola diktovaná ‚imidžom.‘“

„Bez ohľadu na aerodynamickú efektivitu nefungoval monopost v Barcelone tak dobre, ako autá s väčším množstvom prítlaku,“ dodal Hughes.

Vysokorýchlostné zákruty sú pre staronové usporiadanie trate v Barcelone kľúčové. To však neplatí pre Montreal, kde dominujú pomalé zákruty, rýchle zmeny smeru a rovinky. Ferrari by sa na tomto mieste mohlo cítiť lepšie – podobne ako v Baku.

„Montreal nekladie také požiadavky na výkonnosť vo vysokorýchlostných zákrutách a odpruženie môže byť nastavené mäkšie. Dá sa očakávať, že Ferrari môže ukázať skvelú rýchlosť v pomalých zákrutách, podobne ako v Baku alebo v Miami. Existuje mnoho dôvodov, prečo by mal byť tím v Kanade v lepšej forme než v Španielsku,“ napísal Hughes.