logo F1online.skF1online.sk

Ferrari zažilo dramatický prepad ceny akcií. Vigna: Našim fanúšikom dlhujeme víťazstvá

Lewis Hamilton a Charles Leclerc
© Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 12:25

Ferrari nezažíva najvydarenejšie obdobie. Nedarí sa pretekárskemu tímu vo Formule 1 a akosi sa prestáva dariť aj automobilke, ktorá zjavne narazila na vrchol ceny svojich akcií a tento týždeň zažila výrazný prepad. V tejto chvíli by jej pomohol akýkoľvek úspech vrátane toho v F1.

Po podpise Lewisa Hamiltona sa ceny akcií vyšplhali na historické maximum. Značka mala naďalej veľmi optimistické vyhliadky, predaje boli na veľmi vysokej úrovni a ceny akcií dosahovali historické maximá. To sa však zmenilo vo štvrtok, keď automobilka predstavila počas podujatia Capital Markets Day aktualizované finančné prognózy.

Trhy okamžite zareagovali a nasledoval prudký pád ceny akcií na viacerých kľúčových burzách. Predložené finančné výhľady totiž v niektorých kruhoch investičného sveta nevzbudili očakávaný optimizmus.

Ako súčasť svojej iniciatívy Capital Markets Day Ferrari oznámilo, že očakáva tržby vo výške 7,1 miliardy eur (8,2 miliardy dolárov) za aktuálny rok, s cieľom dosiahnuť hranicu 9 miliárd eur (10,4 miliardy dolárov) do roku 2030. Upravený zisk by sa mal podľa očakávaní vyšplhať minimálne na 3,6 miliardy eur (4,2 miliardy dolárov).

Možno by ste si povedali, že sú to krásne čísla a, áno, sú, ale investori očakávali viac, čo len ukazuje, aká bublina sa okolo investícií do značky nafúkla v posledných rokoch. Zdá sa, že Ferrari aspoň nateraz dosiahlo maximum. Na newyorskej burze sa obchodovanie skončilo so stratou 15 percent, čo predstavuje najhorší deň Ferrari od jeho vstupu na burzu v októbri 2015. Na talianskej burze zaznamenali akcie maximálny jednodňový prepad o 16 percent – rovnako historicky najväčší od začiatku obchodovania s nimi.

Nezabudnime, že ani na okruhoch to nie je žiadna sláva. Prakticky jediné, čím sa súčasné vedenie môže pochváliť, sú úspechy v Le Mans s prototypom 499P. Vlajkovou loďou značky je však Formula 1 a tam sa Ferrari nedarí.

Na Capital Markets Day prehovoril k svetu aj prezident Ferrari John Elkann a generálny riaditeľ Benedetto Vigna, ktorí, samozrejme, sľubujú investorom svetlú budúcnosť. „Moje odhodlanie pramení z pozície prezidenta, z postavenia väčšinového akcionára a predovšetkým z hlbokej, celoživotnej vášne pre Ferrari,“ vyhlásil Elkann, ktorý svoje spojenie s legendárnou značkou označil za „osobnú záležitosť“.

„Som odhodlaný zabezpečiť, aby každé naše rozhodnutie posilňovalo výnimočnosť Ferrari. Som oddaný našim ľuďom, ktorých talent a odhodlanie sú najväčšou zárukou našej budúcnosti. Som oddaný našim milovaným priaznivcom, ktorí nám zverujú svoje sny,“ pokračoval Elkann.

„Som oddaný aj našim verným fanúšikom, ktorí túžia po víťazstvách vo Formule 1 tak, ako nás vidia víťaziť vo vytrvalostných pretekoch. S hrdosťou môžeme povedať, že sme domov priniesli trofej z Le Mans po troch po sebe idúcich víťazstvách,“ dodal Elkann.

Situácii na okruhoch a hlavne vo Formule 1 sa vo svojej zdravici viac dotkol generálny riaditeľ Benedetto Vigna. „Naposledy sme sa zaviazali, že budeme vyhrávať. S prototypom 499P sa nám to podarilo vo vytrvalostných pretekoch. Vo Formule 1 sa však musíme zlepšiť. Musíme víťaziť, pretože to dlhujeme našim verným fanúšikom po celom svete,“ odkázal Vigna.

Súvisiace články

Diskusia