Vasseur priznal, že podcenil psychiku: Sedemnásť pretekov bez vývoja je fuška


Byť fanúšikom Ferrari je v tejto sezóne ako za trest, ale je možné, že všetci červení dostanú o rok zaslúženú odmenu. Ako totiž po Austine prezradil Frédéric Vasseur, Scuderia už veľmi dávno ukončila tohtoročný vývoj a zdroje presmerovala na rok 2026. Negatívom však je, že sa to podpisuje pod celé Maranello.
Posledný rok platnosti danej sady pravidiel je vždy o kompromisoch. Ferrari sa rozhodlo veľmi skoro hodiť aktuálny ročník do koša, keďže rýchlo vysvitlo, že McLaren je ďaleko pred ostatnými. Ferrari tak muselo opäť staviť na staré-známe budúci rok bude náš!
“Ocitli sme sa v trochu frustrujúcej situácii,” pripustil Frédéric Vasseur v USA. “Veľmi skoro sme ukončili vývoj monopostu a možno som podcenil psychologickú stránku tohto rozhodnutia. Odjazdiť sedemnásť pretekov bez vývoja je pre tím, vlastne pre každého tak trochu bremeno. Dnešný výsledok je preto dobrý, keďže každého trochu popoženie.” Novinky, ktoré sme videli pred letnou prestávkou, boli len dozvukmi toho, čo sa začalo pripravovať už na začiatku roka.
Tretie a štvrté miesto padlo vhod celému tímu, najmä po štyroch veľkých cenách bez pódiovej trofeje. “Či som spokojný? Áno aj nie,” zamyslel sa francúzsky manažér. “Zlepšili sme sa v porovnaní s niekoľkými poslednými pretekmi, a to je dobré, ale mám pocit, že sme mohli podať aj lepší výkon. Boli sme blízko.”
Pochvalu si podľa Vasseura zaslúžia aj Lewis Hamilton a Charles Leclerc, ktorí pomohli stabilizovať náladu v tíme. “Pre tím je to dobré. Potrebujete takýto vývoj a dve rýchle autá. Je fajn, že sme s oboma autami zabodovali. Lewis je späť a v dvoch tretinách víkendu bol rýchlejší ako Charles.”
Vasseur cez víkend naznačil, že jeho tímu sa podarilo výrazne skresať takmer sekundovú stratu z piatka lepšou prácou s pneumatikami. “V kvalifikácii sme skúsili niečo nové a fungovalo to. Bavíme sa o celom načasovaní a o tom, aký to má vplyv na teploty pneumatík, a teda aj rýchlosť auta,” ozrejmil Lewis Hamilton.
Šéf tímu naňho nadviazal: “V kvalifikácii sa nám darilo dobre pracovať s gumami. Auto malo potenciál, ale kľúčovým aspektom je, ako pripravujete pneumatiky a ako ich dostanete do správneho pracovného okna z hľadiska teplôt.”
Napokon bol spokojný aj generálny riaditeľ Ferrari Benedetto Vigna. “Pódium sme potrebovali,” povedal reportérom talianskej Sky Sports. “Keď tím pracuje spolu a jednotne, pódium prichádza ako kulminácia toho všetkého. Som veľmi šťastný a s atmosférou v tíme veľmi spokojný. Na F1 je krásne to, že veci sa menia, takže nikdy nesmiete klesať na duchu.”







