Ani Mercedes, ani Ferrari. Red Bull sa najviac obáva Aston Martinu
Red Bull je v tejto sezóne síce neohrozene na čele, no myslí aj na zadné vrátka. Uvedomuje si, že kvôli penalizácii, ktorú obdržal pre prekročenie rozpočtového stropu, strávi v aerodynamickom tuneli oveľa menej času, než jeho súperi. Už čoskoro tak môže dôjsť k zmene v rovnováhe síl. V tejto súvislosti prechováva tím z Milton Keynes najväčší rešpekt pred Aston Martinom.
Po tom, čo skončil vlani Aston Martin na neuspokojivom siedmom mieste, sa v doterajšom priebehu ročníka prezentuje v oveľa lepšom svetle. Vo väčšine pretekov bol druhým najsilnejším celkom na štartovom poli, keď mal navrch tak od Mercedesu, ako aj Ferrari.
Obzvlášť dobre si počínal Fernando Alonso. Ten zo siedmich vystúpení skončil až päťkrát na pódiu, hoci na najvyšší stupienok sa mu doposiaľ postaviť nepodarilo.
Napriek tomu, že je náskok Red Bullu zrejme nedostihnuteľný, rakúsky tím pozorne sleduje, ako sú na tom jeho súperi a pred Aston Martinom sa má na pozore.
„Máme oveľa menej času vo veternom tuneli ako vy,“ povedal ambasádorovi Aston Martinu Pedrovi de la Rosovi Christian Horner počas toho, ako s ním robila rozhovor streamovacia televízia DAZN.
„Musíme byť preto veľmi selektívni v tom, ako ten čas využijeme,“ poznamenal. „Musíme taktiež myslieť na budúci rok a nájsť medzi tým rovnováhu.“
„Fernando priniesol do Aston Martinu, ktorý je stále mladým tímom, neuveriteľné množstvo skúseností. Majú veľa nových zamestnancov, niekoľkých zobrali od nás.“
„Domnievam sa, že tím, pred ktorým sa v budúcnosti budeme musieť mať najviac na pozore, je Aston Martin.“
Jeden by sa nazdával, že Horner označí za najväčšie riziko Mercedes. Veď práve tím z Brackley si s výnimkou Red Bullu počínal v Španielsku najlepšie. Kormidelník „malinovkárov“ si však z nemeckého celku očividne ťažkú hlavu nerobí.
„Na konci pretekov boli stále 23 sekúnd pozadu. Urobili pokrok, ale aj my máme nejaké veci v zálohe,“ doplnil.