logo F1online.sk

Alonso nepredbehol Strolla preto, aby ho neponížil a šplhol si tak u jeho otca, tvrdí Benson

Fernando Alonso a Lance Stroll
© LAT Images/Aston Martin
Tomáš Masár
Tomáš Masár8. 6. 2023

Fernando Alonso je starý lišiak, ktorý si však v minulosti nie vždy dával pozor na jazyk. Preto azda všade, kde pôsobil, po ňom zostala spálená zem. Dnes je už opatrnejší. Mnohých z nás prekvapilo, keď v záverečnej fáze pretekov v Španielsku tímu vo vysielačke oznámil, že hodlá zotrvať za svojím tímovým kolegom a nepodnikne voči nemu žiadny predbiehací manéver – hoci mal omnoho novšie pneumatiky a bol očividne rýchlejší. „Čo sa s Alonsom stalo?“ položili si v tej chvíli otázku mnohí diváci za televíznymi obrazovkami. Veď Španiel sa v minulosti so svojou pozíciou nikdy len tak neuspokojil. Andrew Benson má na to vysvetlenie. Novinár BBC sa nazdáva, že sa rodák z Ovieda chcel týmto počinom iba zapáčiť bossovi Aston Martinu Lawrencovi Strollovi.

Alonso si chcel podľa Bensona len šplhnúť u otca svojho tímového kolegu a zároveň majiteľa Aston Martinu. Keby sa bojovalo o vyššie umiestnenie, než len šieste či siedme miesto, Španiel by taký gentleman rozhodne nebol.

„Alonso sa po svojej poslednej zástavke v boxoch ocitol na desiatom mieste a podarilo sa mu predbehnúť Cunodu, Čoua a Ocona,“ povedal renomovaný novinár. „Približoval sa k Strollovi, a keby bol Stroll v akomkoľvek inom aute, prefrčal by okolo neho a končil šiesty. Vie však, z ktorej strany fúka vietor. Preto do vysielačky povedal: ´Lancovi povedz, že pre neho nepredstavujem žiadnu hrozbu, žiadne riziko. Nebudem sa ho snažiť predbehnúť.´“

„Múdry to chalan,“ pokračoval Benson. „Šieste či siedme miesto, Fernandovi Alonsovi to mohlo byť jedno. Nepotreboval predbehnúť Lanca Strolla, aby dokázal, že je v tejto sezóne rýchlejší ako on.“

„Narušilo by to harmóniu v tíme, ponížilo by to Strolla a v neposlednom rade by z toho šťastný nebol ani Lawrence Stroll, majiteľ tímu. Omnoho lepšie bolo zostať na siedmom mieste a následne sa presunúť do Kanady, kde sa pravdepodobne všetko vráti opäť do starých koľají.“

Aston Martinu to totiž v Španielsku bohvieako nešliapalo. V kvalifikácii a rovnako tak aj v pretekoch, bol tím so sídlom v Silverstone pravdepodobne len štvrtým najsilnejším celkom. Bývalého mechanika McLarenu Marca Priestleyho táto absencia rýchlosti poriadne zaskočila.

„Bolo to mierne sklamanie, pretože vieme, že toto auto má potenciál,“ vyslovil sa Priestley. „Keď som po pretekoch počúval rozhovor Alonsa, tak si myslím, že bol z toho sám trochu prekvapený. Áno, štartoval síce z nižšej pozície, ako by chcel, a to vás privedie do najrôznejších komplikovaných problémov s autami okolo vás, no aj on samotný povedal, že jednoducho nemali rýchlosť a nevedeli pochopiť, prečo auto zrazu zdanlivo stratilo výkon.“

„Tento víkend panovali na trati trochu divné podmienky, teploty boli nižšie, než ľudia očakávali, čo má obrovský vplyv na výkon vašich pneumatík a na to, či sa pneumatiky dostanú do správneho teplotného okna, ako sa s nimi bude pracovať a ako sa budú dať manažovať.“

„Môže to mať obrovský vplyv na výkon auta a ovplyvňuje to rôzne autá rôznymi spôsobmi. Je možné, že tieto podmienky, či už to bolo teplota, vlhkosť alebo špecifiká okruhu, boli vodou na mlyn pre Mercedes [ktorý bol v Barcelone druhým najsilnejším celkom, pozn. red.], alebo  naopak oslabili Aston Martin,“ doplnil.