logo F1online.sk

Alonso naďalej bráni stratégiu Aston Martinu: Z gauča to vyzerá jednoducho

Fernando Alonso
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík2. 6. 2023

Strategická chyba, ktorá Aston Martin v konečnom dôsledku pripravila o víťazstvo. Analýzy po skončení Veľkej ceny Monaka odhalili, že nebesia zoslali v kniežatstve Fernandovi Alonsovi šancu na 33. víťazstvo v kariére, ktorou však stratégovia jeho tímu pohrdli rozhodnutím obuť stredne tvrdé pneumatiky. Napriek nesprávnemu rozhodnutiu však má Aston Martin vo svojom strede odhodlaného advokáta Fernanda Alonsa.

Mercedes, Alpine a McLaren zašli asi 30 sekúnd po Aston Martine taktiež do boxov a obuli pneumatiky do prechodných podmienok, kým Alonsovi mechanici nasadili stredne tvrdé sliky. Z oblohy sa však následne spustil prudký lejak, ktorý nielenže poskytol Red Bullu možnosť ubrániť prvé miesto, ale aj Mercedesu preskočiť Alonsa. George Russell však, našťastie pre Fernanda, vyletel z trate v zákrute Mirabeau.

Napriek všetkému však zostal Alonso odhodlaným tímovým hráčom a aj pred novinármi v Barcelone bránil rozhodnutie Aston Martinu prezuť na sliky.

„Možno keby ste mali krištáľovú guľu, poznali vývoj podmienok, kto zastaví a kto zostane na trati, ale až keď začne pršať, tak viete so stopercentnou istotou, že máte zastaviť a obuť intermediálky,“ komentoval počínanie stratégov tímu Alonso.

„Na Formule 1 nemám rád, že vidíme vždy len negatíva. Pri pohľade z gauča to je vždy také jednoduché. Poviem vám k tomu len toľko, že keby sme zastavili a prezuli na intermediálky, tento týždeň by sa hovorilo len o nesprávnom rozhodnutí Red Bullu počkať s prezutím ďalšie kolo. Nikto by nikdy nepovedal, že v Aston Martine boli odvážni a zvolili správne pneumatiky, hovorilo by sa len, ako Red Bull urobil chybu a zastavil neskoro.“

„Taká je mentalita vo Formule 1. Neobmedzené hľadanie dokonalosti, ktorú niekedy nie je možné dosiahnuť,“ hovorí napajedený Alonso.

„Keď si preteky pozrieme znovu v televízii, tak áno, zastaviť pre intermediálky bolo stopercentne lepšie rozhodnutie, ale prečo nezastavil Max? Zostal o jedno kolo dlhšie, aj keď na odlišných pneumatikách. Nikdy nepochválime správne rozhodnutia tímov v rozhodujúcich momentoch, vždy hovoríme len o chybách a tvrdo kritizujeme,“ povedal Alonso.

Súvisiace články