logo F1online.sk

Leclerc dúfa, že vylepšenia pomôžu degradácii: Ľavá predná bude v Španielsku plakať

Charles Leclerc
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík31. 5. 2023

Ferrari má pred sebou jednu z najnáročnejších skúšok, ktorá pritom neprichádza v najlepšom čase. Po dvoch veľmi nevydarených podujatiach v Miami a Monaku stúpa tlak na pleciach mužov z Maranella. Tých pritom čakajú možno najnáročnejšie preteky doterajšieho priebehu sezóny, ktoré by mali v plnej nahote odhaliť najväčšiu slabinu Ferrari.

Všetky pomalé zákruty barcelonského okruhu sú fuč a aj keď predpovede nehlásia horúčavy, v Španielsku nebude ani chladno. Degradácia pneumatík bude na okruhu Catalunya opäť kľúčová, čo nie sú dobré správy pre pilotov Ferrari.

Monopost SF-23, podobne ako jeho predchodca, nepracuje s gumami najlepšie. Nezabudnime pritom, že pomalé zákruty v záverečnej sekcii trate sú minulosťou a dnes tvoria okruh takmer výhradne rýchle zákruty. Všetko zatiaľ nasvedčuje tomu, že Ferrari čaká v Španielsku ďalší ťažký víkend.

„Ľavá predná pneumatika bude v Španielsku plakať,“ povedal Charles Leclerc na margo nového usporiadania okruhu. „Trať je však rovnaká pre všetkých a pri hľadaní správneho nastavenia nás čaká poriadna výzva. Musíte sa pokúsiť ľavej prednej čo najviac uľaviť.“

„Dúfam, že vylepšenia pripravované do Španielska nám pomôžu zlepšiť degradáciu pneumatík, pretože očakávam, že tá bude v Barcelone najdôležitejšia,“ dodáva Leclerc.

Nie sú to pre Ferrari najlepšie vyhliadky, keďže traja hlavní súperi stajne z Maranella na tom po stránke opotrebovania pneumatík nie sú ani zďaleka tak zle. Dáta dávajú tomuto tvrdeniu za pravdu. Podľa nemeckého portálu Motorsport-Total.com patrí degradácia Ferrari medzi vôbec najhoršie v celom štartovom poli.

„Keď sa pozriete na dáta porovnávajúce opotrebovanie pneumatík jednotlivých tímov v priebehu sezóny 2023, tak Ferrari pravdepodobne čaká v Španielsku jedno z najnáročnejších podujatí v sezóne. V priemere stráca tento tím pre degradáciu päť stotín sekundy v každom kole, kým líder tejto štatistiky Red Bull polovicu, približne 0,025 sekundy,“ píšu Nemci.

Podľa Landa Norrisa bude pozmenená trať obrovskou výzvou aj pre pilotov, ktorých fyzička dostane poriadne zabrať. „Plakať“ tak nebudú v Barcelone len pneumatiky, ale aj krčné svalstvá pilotov.

„Na krk to bude fyzicky ešte náročnejšie, takže sa na to ani trochu neteším. Či to pomôže pretekaniu? Dúfam, že áno,“ povedal Norris.

„V poslednej zákrute to bude zložité a nemyslím si, že pôjdeme na plný plyn. Zrejme bude nevyhnutné ešte viac manažovať preteky než doposiaľ, a to už je čo povedať,“ dodal pilot McLarenu.