Dosť mením svoj jazdecký štýl, prezradil Charles Leclerc

Čím sú rozdiely medzi jednotlivými tímami menšie, tým skôr sa do popredia dostáva výkon samotného jazdca. Charles Leclerc má v internej bitke pilotov Ferrari navrch, no aj nemalú výhodu, keďže monopost a jeho filozofiu pozná oveľa dôvernejšie ako Lewis Hamilton. Nie je to však tak, že by mu všetko šlo od ruky. Leclerc tvrdí, že aj on musí neustále meniť svoj jazdecký štýl.
Lewis Hamilton to nemá vôbec jednoduché. Aj keď tlak podľa svojich slov dokáže vytesniť, problémy s monopostom sa už riešia ťažšie. Prácu mu komplikuje aj fakt, že vo Ferrari sa k veciam pristupuje celkom inak ako v Mercedese.
V každom tíme sa jazdci inšpirujú aj druhou stranou garáže, ale nie vždy to prinesie ovocie. “Porovnávať pocity jazdcov je vždy veľmi ťažké, pretože ak sa necítite pohodlne, tak vždy sa s niečím trápite o niečo viac ako ten druhý pilot, a preto nemôžete ísť tak rýchlo,” vysvetľuje Charles Leclerc.
“Na mojej strane sme sa tento rok s nastaveniami vybrali pomerne extrémnym smerom, aby sme z auta dostali o niečo viac. Mám teda pocit, že dosť mením svoj jazdecký štýl, aby som ho napasoval k požiadavkám tohto monopostu,” prezradil 27-ročný Monačan, ako sa snaží nájsť desatinky k dobru.
Veľký objav sa mal Leclercovi podariť v Suzuke, kde prvýkrát začal zachádzať s nastaveniami do “väčších extrémov”. “Samozrejme, nebudem zachádzať do príliš veľkých detailov, ale trochu to sťažuje jazdu v aute. Je veľmi pretáčavé a ťažko sa v ňom jazdí, najmä keď ste v kvalifikácii na limite. Je to však niečo, čo ja obľubujem. Počas celej mojej kariéry som to mal rád.”
“Trvá vám to však pár pretekov, kým sa vo všetkom adaptujete na monopost, aby ste sa vybrali týmto smerom. Toto je ten proces, ktorým si práve prechádzame a na posledných pár pretekoch nám prinášal ovocie. To však nutne neznamená, že z toho budeme profitovať na každých pretekoch, takže naďalej musíme mať otvorený prístup a postarať sa o to, aby sme vedeli spraviť krok vzad, keby sme to potrebovali,” uvedomuje si pilot Ferrari.
Pozitívnou správou je, že v Maranelle ešte nemajú pocit, že by narazili na výkonnostný strop. “Ešte stále bádame v tomto smere a stále tlačíme na vývoj v tomto smere, pretože zatiaľ v tom vidíme len samé benefity — aspoň na mojej strane garáže.”
Leclercova záľuba v monopostoch s veľmi silnou prednou časťou však nevyhovuje jeho tímovému kolegovi Lewisovi Hamiltonovi, keďže také autá zvyknú byť nervóznejšie v zadnej časti. Hamilton by z rovnakých nastavení nedokázal vyťažiť rovnaké časy na kolo, keďže uprednostňuje stabilný zadok auta. Ferrari však verí, že nový balík do Imoly vyrieši časť problémov s nervóznou zadnou nápravou.
Leclerc na jednej strane s Hamiltonom súcití, no zároveň vyzdvihuje jeho prínos a nový pohľad na vec. “Myslím si, že vždy je to náročné, keď sa pripojíte k novému tímu, aby ste sa zoznámili s novými systémami, novým štýlom práce a novým autom. Je preto samozrejmé, že ja sa koncentrujem len na veci na mojej strane, aby som zo seba a z auta dostal maximum, a už to samo osebe si vyžaduje veľa práce. Som si istý, že Lewis sa do toho dostane. Poviem úprimne, že v Číne získal skvelé víťazstvo.”
“Ešte stále sa toho musíme veľa naučiť, ale ja som sa už veľa naučil od Lewisa. Je skvelé ho mať v tíme a skúmať štýl práce, podľa ktorého sme pracovali dlhé roky. A takisto získať nový pohľad na to, ako pristupujeme k rôznym veciam. V tomto smere sme sa už toho veľa naučili,” dodal.