logo F1online.sk

Konkurencieschopní budeme aj po roku 2026, znie z Hondy

Honda, ilustračné
© Twitter/Honda Racing F1
Tomáš Masár
Tomáš Masár25. 5. 2023

Hoci sa Honda a Red Bull oficiálne rozišli už pred dvoma rokmi, ich spolupráca pretrváva aj naďalej. Ázijský výrobca dodáva rakúskemu celku pohonné agregáty do dnešných dní, vďaka čomu sa Japonci podľa Kodžiho Watanabeho vysporiadajú so zmenou pravidiel v roku 2026 ľavou zadnou.

Napriek tomu, že sa ešte pomerne nedávno chcel japonský výrobca od „efjednotky“ načisto dištancovať, zvýšená elektrifikácia a prechod na udržateľné palivá prilákali Hondu späť.

Od roku 2026 spojí sily s Aston Martinom, ktorý má len tie najvyššie ciele.

Honda už síce v F1 ako oficiálny dodávateľ pohonných agregátov v súčasnosti nepôsobí, no s Red Bullom aj naďalej úzko spolupracuje.

Prezident Honda Racing Corporation Kodži Watanabe sa domnieva, že z pretrvávajúceho partnerstva s tímom z Milton Keynes nebenefitujú len Rakúšania, ale aj Japonci. Vďaka tejto kooperácii totiž lepšie zvládnu prechod na nové pravidlá, ako v prípade, keď by museli začínať úplne od nuly.

„Rád by som pripomenul, že Red Bullu nepretržite dodávame motory, a to aj v súčasnosti, takže sme aj naďalej v prevádzke,“ odpovedal Watanabe na otázku, či si je istý, že Honda bude v roku 2026 na rovnakej úrovni ako jej súperi.

„Pokiaľ ide o nové pravidlá, ktoré sa majú zaviesť od roku 2026, neustále sme sa zaoberali štúdiami dôležitých faktorov z hľadiska pohonných jednotiek. Preto sme sa úplne nestiahli z našich výskumných a vývojových aktivít – na rozdiel od predchádzajúceho obdobia, keď sme sa stiahli úplne, sme tentokrát už započali vývoj,“ vysvetlil.

„Do marca 2022 sme sa zameriavali v plnej miere na vývoj pohonných jednotiek do roku 2022 a počet našich zamestnancov zostával nemenný,“ poznamenal. „Následne však boli pridelení na rôzne uhlíkovo neutrálne projekty. Počet zamestnancov, ktorí sa orientovali na vývoj, sa tak od apríla 2022 začal znižovať.“

„V apríli 2022 však bola založená nová spoločnosť s názvom Honda Racing Corporation, ktorá sa špecializuje výlučne na motoršport. Táto spoločnosť pokračovala v štúdiách a vývoji štvorkolesových technológií a začali sme sa tiež venovať štúdiám zameraným na nové predpisy. Preto si nemyslíme, že sme na našich súperov veľa stratili,” doplnil Watanabe.