Spojenie Hondy a Aston Martinu víta aj Domenicali a Sulajem: Skvelá správa
Aston Martin vymení od roku 2026 Mercedes za Hondu. Na štartovom rošte tak bude súčasne pôsobiť až šesť dodávateľov motorov, čo patrične ocenil aj šéf Formuly 1 Stefano Domenicali a prezident Medzinárodnej automobilovej federácie Mohamed bin Sulajem.
V stredu v skorých ranných hodinách bolo oznámené, že Honda sa už po niekoľkýkrát vráti do F1 ako oficiálny dodávateľ pohonných jednotiek. Od roku 2026 spojí sily s Aston Martinom, ktorý verí, že sa týmto krokom stane po zmene pravidiel jedným z hlavných ašpirantov na víťazstvo v šampionáte.
Honda síce už dávnejšie avizovala, že chce v kráľovnej motoršportu opätovne pôsobiť po roku 2026, nemala však žiadneho odberateľa. Len prednedávnom sa vynorili špekulácie, že by mohla nadviazať spoluprácu s Aston Martinom a ako sa ukázalo, tieto „klebety“ boli založené na pravde.
Japonský výrobca motorov tak bude po Ferrari, Mercedese, Alpine, Audi a Red Bull Forde v poradí šiestym dodávateľom pohonných agregátov v najvyššej motoristickej súťaži po roku 2026.
Nadviazanie partnerstva Hondy s Aston Martinom potešilo aj Stefana Domenicaliho.
„Pre Formulu 1 je skvelou správou, že Honda bude spolupracovať s Aston Martinom na dodávke pohonných jednotiek od roku 2026,“ uviedol 58-ročný Talian.
„Je to ďalší dôkaz toho, že naša globálna platforma a rast poskytuje značkám obrovský potenciál, a tiež to ukazuje, že naše plány prejsť na udržateľné palivá v roku 2026 sú tým správnym prístupom, ako ponúknuť automobilovému svetu alternatívne riešenia na dekarbonizáciu planéty.“
„Všetci vidíme neuveriteľný záväzok, ktorý dal Aston Martin nášmu športu a nemôžeme sa dočkať, kedy uvidíme vzrušujúce partnerstvo v praxi. Chcem zablahoželať obom stranám k tejto úžasnej správe,“ doplnil rodák z Imoly.
Novozapočatú britsko-japonskú spoluprácu hodnotí pozitívne aj prezident FIA Mohamed bin Sulajem.
“Pokračujúci záujem globálnych automobilových gigantov, akým je Honda, opäť ukazuje, že predpisy o pohonných jednotkách pre rok 2026, ktoré stanovila FIA v spolupráci s FOM a súčasnými výrobcami pohonných jednotiek, našli presne tú správnu rovnováhu, aby zabezpečili, že majstrovstvá sveta Formuly 1 zostanú v popredí – čo sa týka technologických inovácií, udržateľnosti a konkurencie,” vyslovil sa 61-ročný rodák zo Sojených arabských emirátov.
“Ako sme oznámili už na začiatku roka, najmenej šesť z týchto lídrov v odvetví zaregistrovalo svoju účasť na cykle pravidiel pre rok 2026-2030, a to Alpine, Audi, Ferrari, Honda, Mercedes a Red Bull Ford. Som veľmi rád, že Honda sa zaviazala vrátiť sa na štartový rošt s tímom Aston Martin,” dodal.
Je možné, že počet dodávateľov pohonných jednotiek ešte nemusí byť konečný. Existuje totiž šanca, že v roku 2026 uvidíme na štartovom rošte aj General Motors, ktorého zákazníckym tímom by mohol byť Andretti-Cadillac. Má to však háčik – americká stajňa zatiaľ nie je súčasťou F1 a je otázne, či niekedy vôbec bude.