logo F1online.sk

Spojenie Hondy a Aston Martinu víta aj Domenicali a Sulajem: Skvelá správa

Honda, ilustračné
© Twitter/Honda Racing F1
Tomáš Masár
Tomáš Masár24. 5. 2023

Aston Martin vymení od roku 2026 Mercedes za Hondu. Na štartovom rošte tak bude súčasne pôsobiť až šesť dodávateľov motorov, čo patrične ocenil aj šéf Formuly 1 Stefano Domenicali a prezident Medzinárodnej automobilovej federácie Mohamed bin Sulajem.

V stredu v skorých ranných hodinách bolo oznámené, že Honda sa už po niekoľkýkrát vráti do F1 ako oficiálny dodávateľ pohonných jednotiek. Od roku 2026 spojí sily s Aston Martinom, ktorý verí, že sa týmto krokom stane po zmene pravidiel jedným z hlavných ašpirantov na víťazstvo v šampionáte.

Honda síce už dávnejšie avizovala, že chce v kráľovnej motoršportu opätovne pôsobiť po roku 2026, nemala však žiadneho odberateľa. Len prednedávnom sa vynorili špekulácie, že by mohla nadviazať spoluprácu s Aston Martinom a ako sa ukázalo, tieto „klebety“ boli založené na pravde.

Japonský výrobca motorov tak bude po Ferrari, Mercedese, Alpine, Audi a Red Bull Forde v poradí šiestym dodávateľom pohonných agregátov v najvyššej motoristickej súťaži po roku 2026.

Nadviazanie partnerstva Hondy s Aston Martinom potešilo aj Stefana Domenicaliho.

„Pre Formulu 1 je skvelou správou, že Honda bude spolupracovať s Aston Martinom na dodávke pohonných jednotiek od roku 2026,“ uviedol 58-ročný Talian.

„Je to ďalší dôkaz toho, že naša globálna platforma a rast poskytuje značkám obrovský potenciál, a tiež to ukazuje, že naše plány prejsť na udržateľné palivá v roku 2026 sú tým správnym prístupom, ako ponúknuť automobilovému svetu alternatívne riešenia na dekarbonizáciu planéty.“

„Všetci vidíme neuveriteľný záväzok, ktorý dal Aston Martin nášmu športu a nemôžeme sa dočkať, kedy uvidíme vzrušujúce partnerstvo v praxi. Chcem zablahoželať obom stranám k tejto úžasnej správe,“ doplnil rodák z Imoly.

Novozapočatú britsko-japonskú spoluprácu hodnotí pozitívne aj prezident FIA Mohamed bin Sulajem.

“Pokračujúci záujem globálnych automobilových gigantov, akým je Honda, opäť ukazuje, že predpisy o pohonných jednotkách pre rok 2026, ktoré stanovila FIA v spolupráci s FOM a súčasnými výrobcami pohonných jednotiek, našli presne tú správnu rovnováhu, aby zabezpečili, že majstrovstvá sveta Formuly 1 zostanú v popredí – čo sa týka technologických inovácií, udržateľnosti a konkurencie,” vyslovil sa 61-ročný rodák zo Sojených arabských emirátov.

“Ako sme oznámili už na začiatku roka, najmenej šesť z týchto lídrov v odvetví zaregistrovalo svoju účasť na cykle pravidiel pre rok 2026-2030, a to Alpine, Audi, Ferrari, Honda, Mercedes a Red Bull Ford. Som veľmi rád, že Honda sa zaviazala vrátiť sa na štartový rošt s tímom Aston Martin,” dodal.

Je možné, že počet dodávateľov pohonných jednotiek ešte nemusí byť konečný. Existuje totiž šanca, že v roku 2026 uvidíme na štartovom rošte aj General Motors, ktorého zákazníckym tímom by mohol byť Andretti-Cadillac. Má to však háčik – americká stajňa zatiaľ nie je súčasťou F1 a je otázne, či niekedy vôbec bude.

Súvisiace články