logo F1online.sk

Leclerc vysvetľuje stratégiu: Pred nami bol vláčik áut…

Charles Leclerc
© Pirelli Motorsport
Milan Kubala
Milan Kubala31. 8. 2020

Nad stratégiou Ferrari z Veľkej ceny Belgicka opäť krútil hlavou nejeden fanúšik. Prečo dostal Charles Leclerc pokyn zamieriť do boxov aj druhýkrát, keď drvivá väčšina ostatných stavila na rýchlejšiu jednozastávkovú stratégiu? Vraj nešlo o nič nezvyčajné; Ferrari sa len pokúsilo zvýšiť svoje šance na zisk lepšieho výsledku.

Charles Leclerc sa po skvelom štarte prepracoval na ôsme miesto, no pomerne rýchlo spadol späť mimo bodovanú desiatku. Pohonná jednotka Ferrari súperom jednoducho nestíhala. “Bol to veľmi ťažký deň. Mal som veľmi dobrý štart a vďaka dobrému zákrytu pred piatou zákrutou som získal niekoľko pozícií. Ale potom sa to začalo zhoršovať.”

“Stratili sme nejaký čas pri zastávkach v boxoch. Mali sme problémy pri oboch. Prišiel som o nejaký čas a aj o pozície,” pokračoval Monačan. Prvá výmena pneumatík trvala desať sekúnd z dvoch dôvodov. Mechanici po výjazde bezpečnostného vozidla nemali pre Charlesa Leclerca pripravené pneumatiky, nuž a okrem toho sa ukázalo, že je potrebné zvýšiť pneumatický tlak v pohonnej jednotke. Ferrari uviedlo, že sa tak deje z preventívnych dôvodov, a pred oboma zastávkami na dlhú výmenu Leclerca upozornilo.

V popretekovom vyhlásení Scuderia uviedla, že len chcela rozdeliť svojim pilotom stratégie. Ak by na konci začali pneumatiky súperom rýchlo odchádzať, Leclerc by bol pripravený zaútočiť. K tomuto rozhodnutiu ale zrejme svojím dielom prispeli aj spomínané problémy s pohonnou jednotkou.

“Počas druhého stintu sme vedeli, že sa nám nepodarí spraviť žiaden zázrak, nuž keď sme uvideli, v akej pozícii sme sa ocitli — vláčik pred nami a bez šance niekoho predbehnúť —, rozhodli sme sa skúsiť niečo iné a zastaviť druhýkrát. Je škoda, že nám to nevyšlo, no nemali sme potrebnú rýchlosť,” komentoval Leclerc, ktorý sa cez preteky pýtal, kvôli čomu musel zastaviť aj druhý raz. Inžinier mu odkázal, že mu to vysvetlí neskôr.

“Snažil som sa dotiahnuť, ale dokonca aj s DRS sa nám ťažko predbiehalo. Musíme na tom zapracovať a niečo nájsť, pretože takto je to veľmi ťažké,” doplnil.

Galéria

Predchádzajúca fotkaAktuálna fotkaNasledujúca fotka
© Pirelli Motorsport 1/58