logo F1online.sk

V tomto roku môžeme vyhrať, verí Fallows

Fernando Alonso
© LAT Images/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík15. 5. 2023

V tejto sezóne nepozná Formula 1 iného víťaza ako Red Bull. Z úvodných piatich podujatí vybojoval tento tím štyrikrát double a jeho náskok na čele Pohára konštruktérov dosiahol 122 bodov. Otázka teda znie, komu sa túto nevídanú šnúru podarí pretrhnúť? Čakajú nás tri podujatia v priebehu troch týždňov a na jedno z nich sa zvlášť teší aj tím Aston Martin.

Monopost AMR23 z pera technického riaditeľa Dana Fallowsa sa zatiaľ ukazuje ako najbližší prenasledovateľ Red Bullu, keď Fernando Alonso vystúpil v tejto sezóne už štyrikrát na pódium. Fanúšikovia španielskeho matadora už rozbehli na internete iniciatívu „Project 33“ a tlačia svojho miláčika k 33. víťazstvu v kariére.

Alonso čaká na víťazstvo od Veľkej ceny Španielska 2013 a dokonca aj on sám priznal, že na nadchádzajúcich podujatiach bude mať jeho tím pár dobrých šancí na vytúžený úspech. Potvrdil to aj technický riaditeľ Aston Martinu Dan Fallows.

„Veľmi rád by som povedal, že víťazstvo je v tejto sezóne možné,“ povedal Fallows. „Určite nás čakajú okruhy, na ktorých by nemuseli platiť štandardné pravidlá hry. Niekedy môžu zahrať tímu do karát určité špecifické charakteristiky auta, napríklad v Monaku alebo na podobných okruhoch. Rád by som teda povedal, že máme šancu.“

„Úprimne si myslím, že realisticky vnímame našu súčasnú situáciu. Sústredíme sa na maximalizáciu výkonnosti nášho monopostu v čo najkratšom čase. Uvidíme, čo nám to prinesie,“ hovorí Fallows.

Práve v Monaku by sa mal cítiť monopost AMR23 ako ryba vo vode. Na tomto okruhu nebudú mať takmer žiadny význam silné stránky Red Bullu ako rýchlosť na rovinkách alebo DRS. Aston Martin okrem toho má vo svojom strede fantastického Fernanda Alonsa. Práve takého jazdca chcete mať vo svojom strede, keď vás možno čaká 78 kôl s Red Bullom tesne za zadkom.

„Monako je extrémny príklad, ale existujú aj ďalšie okruhy, na ktorých potrebujeme dostať maximum z nášho auta práve v kvalifikácii, pretože v pretekoch budú možnosti na predbiehanie obmedzené. V tomto roku to bude platiť o všetkých okruhoch. Vždy sa nájdu také, na ktorých sa bude dať predbiehať ľahšie a na ktorých ťažšie,“ povedal technický riaditeľ Aston Martinu.