logo F1online.sk

Binotto: Nie sme v kríze, iba v búrke

Mattia Binotto
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala31. 8. 2020

Ferrari už od začiatku ročníka nie je v takej forme, v akej by sa podľa výsledkov z minulých rokov malo ukazovať. Podľa Mattiu Binotta však nejde o krízu, ale len o búrku, v ktorej sa Ferrari zrazu ocitlo.

“Myslím si, že je nesprávne používať slovo kríza na túto chvíľu, ktorú teraz prežívame,” hovoril Mattia Binotto po zisku trinásteho a štrnásteho miesta. “Určite je to veľmi zlý výsledok uprostred ťažkej sezóny. Ale vedeli sme, že to príde. Videli sme to na zimných testoch. Potom prišlo zmrazenie a nemožnosť vyvíjať auto.”

Kríza je ideálnou príležitosťou pre reštrukturalizáciu. Po konci Mattiu Binotta volajú fanúšikovia Ferrari, no zdá sa, že vyššie vedenie za švajčiarskym inžinierom stojí. A ak Ferrari skutočne je len v búrke, ktorá onedlho pominie, tak možno robí dobre.

“Berieme plnú zodpovednosť za túto situáciu. Aj ja ako šéf tímu, a tiež všetci, ktorí pracujú v Maranelle. Všetci sme na jednej lodi,” pokračoval 50-ročný rodák z Lausanne. “Ale hoci je náš tím uprostred búrky, sme zjednotení. Toto nie je kríza, nie je tu žiadne pnutie. Namiesto toho je v každom z nás horkosť a frustrácia. Verím však, že túto frustráciu musíme premeniť na reakcie a odhodlanie.”

V utorok sa začne predaj lístkov na Veľkú cenu Toskánska, ktorá bude nasledovať hneď po pretekoch v Monze. Organizátori chcú na tribúnach obsadiť 2880 sedadiel. Hrozí pritom, že fanúšikovia talianskeho tímu sa budú v Mugelle, na jubilejných 1000. pretekoch Scuderie, prizerať, ako Lewis Hamilton vyrovnáva rekord Michaela Schumachera v počte víťazstiev, zatiaľ čo Ferrari tomu nebude vedieť nijako zabrániť.

Predtým nás však čaká spomínaná Monza, na ktorej výkon Ferrari zrejme nebude oveľa lepší. Čo by fanúšikom odkázal Binotto? “My fanúšikov chápeme. Je nám to veľmi ľúto. Priznávame to ako prví, je nám ich veľmi ľúto.”

“Máme auto, ktoré prišlo o svoj výkon rovnako ako všetci výrobcovia motorov. Naše viac ako ostatných,” dodáva. “Minulý rok motor čiastočne kompenzoval limity auta, ale tento rok to už neplatí. Limity auta sa už ukazujú. Jedno je jasné: musíme sa zlepšiť.”