logo F1online.skF1online.sk

Bottas to skúšal na Hamiltona, no kvôli dohode viac výkonu nedostal: O nej som nikdy nepočul

Valtteri Bottas
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala31. 8. 2020

Ani dlhé rovinky Valtterimu Bottasovi nepomohli k tomu, aby v belgických pretekoch predbehol Lewisa Hamiltona. Brit si svoju pozíciu na čele svedomito strážil. Keď sa Valtteri Bottas predsa len dostal na dostrel, inžinier mu nepovolil nasadenie agresívnejšieho režimu. Bottas na to zareagoval slovami, že o takej dohode vôbec nič nevie.

Inžinier mu najskôr dal pokyn, aby prepol pohonnú jednotku do štvrtého režimu. Použitie toho prvého a zároveň najvýkonnejšieho, má vraj zakázané. “Máme ho, ale dohodli sme sa, že ho nepoužijeme jeden proti druhému,” pripomenul Bottasovi Riccardo Musconi, jeho pretekový inžinier. Bottas na to zareagoval slovami: “O tom som nikdy nepočul.”

Keď sa v Silverstone doťahoval na Valtteriho Bottasa úradujúci šampión, od tímu dostal len pokyn, aby bol jeho manéver “čistý”. Keď sa situácia vymenila, Bottas lepší motorový režim nasadiť nemohol.

Situáciu po pretekoch vysvetľoval Toto Wolff. “Medzi našimi dvoma jazdcami nemáme stanovené žiadne pravidlá, obaja majú dovolené bojovať medzi sebou,” zdôraznil šéf Mercedesu. Zákaz, ktorý Bottas dostal od inžiniera, vysvetlil dohodou, ktorá sa zrodila ešte pred pretekmi.

“Ráno sme sa dohodli a bavili o tom, že obaja máme obmedzený počet použití predbiehacieho tlačidla. A že by sme sa pokúsili ich nevyužiť jeden proti druhému, resp. aspoň ten posledný,” vysvetľoval Wolff, ktorý na všetko dozeral z garáže.

Piloti Mercedesu by tým zrejme veľa nedosiahli. Bottasovi zostávala posledná možnosť využiť tento agresívnejší režim, no keby ho zapol, Hamilton by sa určite pokúsil brániť tým svojím. Ich efekt by sa do veľkej miery znegoval a pohonná jednotka by dostala zbytočne zabrať.

Navyše sa preteky ešte neskončili a vtedy ešte nebolo zrejmé, ako to bude na ich konci s pneumatikami. “Vždy bolo prítomné riziko, že by sme ho potrebovali proti Maxovi alebo inému autu. Na to sme narážali. Možno v tom bol nejaký komunikačný šum medzi ním a niektorými chlapcami. Preto sme to zopakovali.”

Valtteri Bottas po pretekoch neľutoval spomínaný incident tak veľmi ako premrhané príležitosti na štarte a reštarte pretekov. Lewis Hamilton sa vyslovil, že mu veľmi pomohol vietor. Na rovinke Kemmel totižto nefúkal tradičný protivietor.

“Preteky boli pomerne priamočiare. Dúfal som, že v prvom kole a na reštarte po výjazde bezpečnostného vozidla sa objaví nejaká dobrá príležitosť, ale nemohol som dostatočne využiť jazdu v zákryte pred piatou zákrutou. V prvej zákrute som bol veľmi blízko za Lewisom, ale ten efekt vzduchového vaku bol oveľa menší ako v minulých rokoch,” okomentoval nedeľu Bottas.

Predchádzajúca fotkaAktuálna fotkaNasledujúca fotka
Pirelli Motorsport 1/58
Pirelli Motorsport
Scuderia Ferrari Press Office
Mercedes
Twitter/McLaren
Scuderia Ferrari Press Office
Twitter/Williams
Scuderia Ferrari Press Office
Scuderia Ferrari Press Office
Mercedes
Mercedes
Scuderia Ferrari Press Office
Mercedes
Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool
Renault
Renault
Renault
Haas
Haas
Renault
Haas
Haas
Haas
Haas
Racing Point
Racing Point
Racing Point
Racing Point
Twitter/McLaren
Twitter/Williams
Twitter/Williams
Twitter/Williams
Twitter/Alfa Romeo
Twitter/Alfa Romeo
Twitter/Alfa Romeo
Pirelli Motorsport
Twitter/Alfa Romeo
Pirelli Motorsport
Pirelli Motorsport
Pirelli Motorsport
Pirelli Motorsport
Pirelli Motorsport
Pirelli Motorsport
Pirelli Motorsport
Pirelli Motorsport
Pirelli Motorsport
Pirelli Motorsport

Súvisiace články

Diskusia