logo F1online.sk

Vasseur: V Baku ste mi hovorili, že Charles je superhviezda, takže sa upokojme

Charles Leclerc
© Twitter/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 5. 2023

Mal Charles Leclerc v závere Q3 riskovať alebo mal radšej ísť viac na istotu a akceptovať slabší výsledok? To je otázka, na ktorú bude mať každý z nás svoju vlastnú odpoveď. Faktom však je, že v Miami stačilo desať centimetrov a z hrdinu sa stal zatratený. V Baku mu to vyšlo a všetci ho vynášali do nebies, v Miami zvolil rovnaký prístup a havaroval. Svojho zverenca sa verejne zastal aj jeho šéf Frédéric Vasseur, ktorý si dokonca myslí, že Leclerc v skutočnosti nebol ďaleko od ďalšej pole position.

Viete, prečo sme počas víkendu videli toľko výletov mimo trať a nedobrzdení v záverečnej sedemnástej zákrute? Podľa Sergia Péreza stačí vyjsť o desať centimetrov mimo ideálnu stopu, dostať sa o trošku na zaprášenú časť trate a presne takto to dopadne. Stačí byť teda o desať centimetrov mimo a skončíte o dobrých desať alebo dvadsať metrov ďalej, než ste pôvodne zamýšľali.

Tieto slová dobre ilustrujú, aké náročné boli podmienky v Miami. Trať je možno široká, ale stačí o pár centimetrov opustiť ideálnu stopu a môžete dopadnúť ako Leclerc. Samozrejme, všetkých dvadsať pilotov má rovnaké podmienky a v múre skončil len jeden z nich, ale šéf Ferrari Frédéric Vasseur mal pred novinármi všetky dôvody, aby sa svojho zverenca zastal.

„Samozrejme, že Charles je sklamaný, pretože mal podľa mňa pocit, že pole position nie je tak ďaleko. Prvé dva sektory pri jeho prvom pokuse v Q3 vyzerali veľmi dobre, ale dopadlo to tak, ako to dopadlo. Teraz potrebujeme zresetovať a zistiť, čo sme urobili zle a pripraviť sa na nedeľu,“ povedal po sobote Vasseur, ktorý na otázku týkajúcu sa Leclercových nehôd odpovedal jednoznačným stanoviskom.

„Na konci kvalifikácie v Baku ste mi povedali, že Charles je superhviezda, takže sa musíme trochu upokojiť,“ prehlásil Vasseur.

„Tlačil na to až príliš, ale to vyplynulo z priebehu kvalifikácie. Stalo sa to aj Maxovi pri prvom pokuse v Q3. Stačí sa s pneumatikou dostať o desať centimetrov mimo ideálnu stopu a ste mŕtvi. Potom už len záleží, v ktorej zákrute sa vám to stane, buď budete nútení kolo prerušiť alebo skrátka havarujete. Nemôžem ho viniť z toho, že na to šialene tlačil. Dve zákruty pred koncom jeho prvého pokusu nebol ďaleko od pole position. Toto je súčasť hry a takéto veci sa stávajú,“ povedal boss Ferrari.

Bude zaujímavé sledovať, ako sa vylepšené Ferrari predstaví v pretekovom tempe. Všetko je otvorené a možno nám aj zaprší. Predbiehanie nebude jednoduché a Ferrari nebýva v pretekovom tempe silné, ale Vasseur vidí pred nedeľou dostatok príležitostí.

„S počasím to nebude jednoduché a vyzerá to, že bude pršať. Nedokážem si predstaviť, že za takých okolností nás čaká 55 kôl bez safety caru, červených vlajok a podobne. Budeme musieť byť oportunistickí,“ myslí si Vasseur.

„Myslím si, že sme v sobotu ukázali dobré tempo, pretože sme s oboma autami bojovali o pole position, dokonca aj Carlos bol v Q2 v dobrej forme. Musíme zostať pokojní, príliš na to netlačiť a poskladať všetko dokopy. Teraz som určite optimistickejší, než som bol pred štartom víkendu,“ dodal Fred.