logo F1online.skF1online.sk

Binotto o nasadení súčiastok z minuloročného auta: To nejde

Mattia Binotto
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala30. 8. 2020

Scuderia Ferrari vlani s veľkým prehľadom vyhrala všetky tréningy, všetky časti kvalifikácie a napokon aj preteky. Dnes patrila medzi najpomalšie monoposty v štartovom poli, čo otvára zaujímavú otázku: nebolo by lepšie skúsiť to s vlaňajšími súčiastkami?

Je nad slnko jasnejšie, že hlavnou Achillovou pätou monopostu SF1000 je jeho pohonná jednotka. Mattia Binotto ale pravidelne vyzdvihuje aj problémy súvisiace s veľkým odporom tohtoročného monopostu a neschopnosťou auta správne pracovať s pneumatikami Pirelli. Keď je ale tohtoročný monopost aj v týchto oblastiach taký slabý, nebol by jeho predchodca lepší?

Aj takúto otázku dostal v Belgicku Mattia Binotto. “Spa je okruh, na ktorom je výkon dôležitý rovnako ako aerodynamická efektivita. Auto, ktoré sme vyvinuli pre túto sezónu, má určite väčší odpor.”

Riešenie ale v otázke nevidí. Meniť súčiastky z jedného monopostu na iný nedáva zmysel, auto musí fungovať ako celok. “Auto sa dosť zmenilo. Auto samotné nefunguje štýlom ‘pripoj a hraj’. Nie je to niečo, čo by ste mohli vziať z jedného a dať to na iné. To nie je možné,” kategoricky to odmietol Binotto.

Ferrari v Belgicku zaostalo za Alfou Romeo Kimiho Räikkönena a súperiť muselo aj s Haasmi. To je podľa Mattiu Binotta dôkaz, že tento víkend mal jeho tím skutočne aj iné problémy ako výkonnostné.

“Výkon a aerodynamická efektivita sú na prvom mieste,” prizvukuje Binotto. “Ale to nestačí na to, aby sme tento víkend vysvetlili náš výkon. Nemyslím si, že naši zákazníci na tom boli tak, ako by sme čakali. Je v tom niečo viac, budeme to skúmať. Momentálne tomu nerozumieme.”

“Sme sklamaní a nahnevaní, a naši fanúšikovia sú tiež. A majú na to dobrý dôvod. Je to ťažká chvíľa v sezóne, o ktorej sme od začiatku vedeli, že bude náročná. V takýchto časoch ale musíme stáť pevne, obzerať sa okolo seba, aby sme sa dostali cez toto ťažké obdobie. Je to jediná cesta, ako sa dostať z tejto situácie,” odkázal 50-ročný Švajčiar.

Súvisiace články

Diskusia