Taká skvelá trať a taká nuda, lamentuje Verstappen
Max Verstappen má za sebou na jeho vkus až príliš pokojné preteky. Celé ich strávil na tretej priečke za Valtterim Bottasom a jasne pred štvrtým miestom, ktoré napokon pripadlo Danielovi Ricciardovi. Ak by ich mal zhodnotiť jedným slovom, zrejme by povedal — nuda.
Od Spa-Francorchamps sme čakali vzrušujúci štart, no žiaden sme nakoniec nevideli. Ešte aj reštart pretekov po výjazde bezpečnostného vozidla sa premenil na pokojnú procesiu. To už mali Verstappen s Mercedesmi prezuté na tvrdú zmes, s ktorou sa snažili dôjsť až do cieľa.
V Red Bulle pomýšľali na to, že by presedlali na dvojzastávkovú stratégiu a pokúsili sa preteky aspoň trochu oživiť, ale tentoraz bol “zvyšok sveta” príliš blízko. So stratou približne pätnástich sekúnd na Verstappena sa na štvrtej priečke slnil Daniel Ricciardo.
“Na tvrdých gumách som sa snažil Valtteriho chvíľu nasledovať. Potom mu povedali, aby pridal, a ja som trochu zaostal,” opisuje svoj druhý stint Max Verstappen. “Desať kôl pred koncom som začal pociťovať naozaj zlé vibrácie od pneumatík, a začal som mať dosť nedotáčavé auto.”
“Preberali sme, či by som mal zastaviť. Mal som Daniela v pitstop okne, tak som povedal, aby sme šli až do cieľa. Je to škoda, je to taká úžasná trať a nemôžeme na to poriadne zatlačiť. Ak mám byť úprimný, bola to dosť nuda. Je to škoda. Jazdiť tu ma naozaj baví,” poťažkal si Holanďan s belgickým mestom Hasselt v kolónke miesto narodenia. “Odjazdili sme 44 kôl, všakže? Pravdepodobne 38 z nich som strávil manažovaním. Neboli to zrovna najvzrušujúcejšie preteky.”
Niektoré tímy sa rozhodli pre dvojzastávkovú stratégiu, no na čele si to nemohli dovoliť. Podľa Christiana Hornera potrebuje Formula 1 zmenu; postarať sa o to, aby sa z jednozastávkových pretekov stali dvojzastávkové.
“Potrebujeme mať aspoň dvoj alebo trojzastávkové preteky. Myslím, že to poradie trochu zamieša, premieša to stratégie. Vždy to sledujeme, že jednozastávkové preteky, počas ktorých sa jazdci snažia šetriť gumy, sú dosť ťažké,” vysvetľoval Christian Horner.
“Treba väčšiu rozmanitosť v stratégiách, aby boli medzi autami rozdiely,” pokračuje narážajúc na rozdiely v počtoch kôl, ktoré majú pneumatiky u toho-ktorého pilota za sebou. “Najdôležitejšie, čo potrebujeme, je zvýšiť počet stratégií, s ktorými môžete pretekať. V podstate všetci sa tu rozhodli pre jednozastávkovú, a to sa nikdy nepostará o vzrušujúcu veľkú cenu.”