Aston Martin pravdepodobne upraví zadné krídlo. Na rovinkách sa chce vyrovnať Red Bullu
Aston Martin sa javí byť po dvoch veľkých cenách druhým najrýchlejším tímom štartového poľa. Na dominantný Red Bull však signifikantne stráca – a to najmä na rovinkách. V tíme Lawrenca Strolla tak rozmýšľajú, čo s tým. Zdá sa, že našli (aspoň čiastočné) riešenie. Monopost AMR23 zrejme prejde po pretekoch v Austrálii úpravou zadného krídla.
Aston Martin vstúpil do sezóny ako veľká voda a takpovediac všetkým vytrel zrak. Spomedzi tímov štartového poľa si oproti vlaňajšku polepšil najviac. Napriek tomu to vyzerá tak, že sa tím so sídlom v Silverstone so svojou aktuálnou pozíciou uspokojiť nemieni a pomýšľa ešte na vyššie méty. Napomôcť mu k tomu má nové zadné krídlo. Definitívny verdikt o tom, či k zmene zadného krídla skutočne dôjde, však padne až po Veľkej cene Austrálie.
„Tak trochu sme si povedali, že absolvujeme prvé tri preteky a následne sa zamyslíme nad tým, či uskutočníme zmeny, nad ktorými v súčasnosti uvažujeme,“ uviedol výkonnostný riaditeľ Aston Martinu Tom McCullough.
„Rozpočtový strop nám však robí zjavné vrásky na čele. Je veľmi ľahké sadnúť si a povedať si: ´Vyrobím sedem alebo osem zadných krídel, ktoré budú plne optimalizované na kvalifikáciu a preteky. Je však ťažké takýto krok učiniť, keď ste limitovaný rozpočtovým stropom.“
McCullough ďalej vysvetlil, že zatiaľ čo v Bahrajne zaostal Aston Martin za Red Bullom najmä pre nedostatočný prítlak a zlé spravovanie pneumatík, v Saudskej Arábii rozhodlo o víťazovi pretekov zadné krídlo.
„V kvalifikácii je Red Bull s DRS určite veľmi silný,“ poznamenal. „Myslím si, že sme pochopili, že v pretekoch nemôžeme mať na základe rozpočtového stropu vždy také krídlo, aké chceme. Takže sme sa rozhodli pre to krídlo, ktoré považujeme za najlepšie.“
„Videli sme, že krídlo, ktoré sme navrhli a vyrobili pre Saudskú Arábiu, nebolo také rýchle, ako sme chceli.“
Hoci nové zadné krídlo Aston Martinu zrejme po výkonnostnej stránke pomôže, podľa McCullougha to na Red Bull stačiť nebude. A to ani zďaleka.
„Naším cieľom je síce dostatočne vyvinúť auto a čo najviac sa k nim priblížiť, ale ani oni nebudú zaháľať. Majú veľkú výkonnostnú rezervu, a to najmä v kvalifikácii.“
„Bez ohľadu na Red Bullu, budeme mať čo robiť, aby sme dokázali udržať vývojové tempo s Ferrari a Mercedesom. Tvrdo však makáme a snažíme sa zo všetkých síl,“ dodal 47-ročný Brit.