logo F1online.skF1online.sk

Aston Martin pravdepodobne upraví zadné krídlo. Na rovinkách sa chce vyrovnať Red Bullu

Fernando Alonso
© LAT Images/Aston Martin
Tomáš Masár
Tomáš Masár30. 3. 2023

Aston Martin sa javí byť po dvoch veľkých cenách druhým najrýchlejším tímom štartového poľa. Na dominantný Red Bull však signifikantne stráca – a to najmä na rovinkách. V tíme Lawrenca Strolla tak rozmýšľajú, čo s tým. Zdá sa, že našli (aspoň čiastočné) riešenie. Monopost AMR23 zrejme prejde po pretekoch v Austrálii úpravou zadného krídla.

Aston Martin vstúpil do sezóny ako veľká voda a takpovediac všetkým vytrel zrak. Spomedzi tímov štartového poľa si oproti vlaňajšku polepšil najviac. Napriek tomu to vyzerá tak, že sa tím so sídlom v Silverstone so svojou aktuálnou pozíciou uspokojiť nemieni a pomýšľa ešte na vyššie méty. Napomôcť mu k tomu má nové zadné krídlo. Definitívny verdikt o tom, či k zmene zadného krídla skutočne dôjde, však padne až po Veľkej cene Austrálie.

„Tak trochu sme si povedali, že absolvujeme prvé tri preteky a následne sa zamyslíme nad tým, či uskutočníme zmeny, nad ktorými v súčasnosti uvažujeme,“ uviedol výkonnostný riaditeľ Aston Martinu Tom McCullough.

Rozpočtový strop nám však robí zjavné vrásky na čele. Je veľmi ľahké sadnúť si a povedať si: ´Vyrobím sedem alebo osem zadných krídel, ktoré budú plne optimalizované na kvalifikáciu a preteky. Je však ťažké takýto krok učiniť, keď ste limitovaný rozpočtovým stropom.“

McCullough ďalej vysvetlil, že zatiaľ čo v Bahrajne zaostal Aston Martin za Red Bullom najmä pre nedostatočný prítlak a zlé spravovanie pneumatík, v Saudskej Arábii rozhodlo o víťazovi pretekov zadné krídlo.

„V kvalifikácii je Red Bull s DRS určite veľmi silný,“ poznamenal. „Myslím si, že sme pochopili, že v pretekoch nemôžeme mať na základe rozpočtového stropu vždy také krídlo, aké chceme. Takže sme sa rozhodli pre to krídlo, ktoré považujeme za najlepšie.“

„Videli sme, že krídlo, ktoré sme navrhli a vyrobili pre Saudskú Arábiu, nebolo také rýchle, ako sme chceli.“

Hoci nové zadné krídlo Aston Martinu zrejme po výkonnostnej stránke pomôže, podľa McCullougha to na Red Bull stačiť nebude. A to ani zďaleka.

„Naším cieľom je síce dostatočne vyvinúť auto a čo najviac sa k nim priblížiť, ale ani oni nebudú zaháľať. Majú veľkú výkonnostnú rezervu, a to najmä v kvalifikácii.“

„Bez ohľadu na Red Bullu, budeme mať čo robiť, aby sme dokázali udržať vývojové tempo s Ferrari a Mercedesom. Tvrdo však makáme a snažíme sa zo všetkých síl,“ dodal 47-ročný Brit.

Súvisiace články

Diskusia