logo F1online.sk

Williams chce v nedeľu bojovať s Ferrari

George Russell
© Twitter/Williams
Milan Kubala
Milan Kubala30. 8. 2020

Williams sa dvíha, Ferrari padá voľným pádom. Kto by bol pred rokom v Belgicku povedal, že o dvanásť mesiacov si bude Williams trúfať na súboj s talianskou značkou? Zrejme nikto, ale taká je krutá realita.

Georgovi Russellovi sa opäť podarilo postúpiť do druhej časti kvalifikácie, keď všetky zákaznícke tímy Ferrari vypadli už v Q1. Do pretekov vyštartuje z pätnásteho miesta; za dvojicou Charles Leclerc a Sebastian Vettel.

“Keď sme sem prichádzali, určite sme nečakali, že budeme bojovať s Ferrari,” nadhodil Dave Robson, šéfinžinier Williamsu. “V piatok to vyzeralo, že sa trochu trápia, ale aj tak sme z toho prekvapení. A pokiaľ ide o nedeľňajší boj s nimi, tak dúfam v neho.”

V piatkových pretekových simuláciách Ferrari tiež nežiarilo. Na stredne tvrdej zmesi boli ich kolá v priemere najpomalšie zo všetkých, a teda o 0,22 sekundy na kolo horšie ako časy Williamsu. Lepšie sa im darilo na softoch, na nich získavali oproti stajni z Grove tri desatiny na kolo.

“A prečo nie?” zareagoval na predstavu súboja Williams vs. Ferrari Robson. “V piatok neukázali s natankovaným autom nič výnimočné. Dúfame, že sa ich chytíme a budeme s nimi bojovať. A nemyslím si, že by ich rýchlosť na rovinkách bola nejaká okúzľujúca — tak trochu ako tá naša. Určite to budeme skúšať.”

Slabý výkon Scuderie v druhom sektore by sa dal vysvetliť nastavením monopostu na minimum prítlaku. V prvom a treťom sektore by vďaka tomu Scuderia mohla niekoľko áut predbehnúť, nuž a v prostrednej časti trate sa zubami-nechtami udržať pred súpermi. Ferrari sa tak mohlo pokúsiť zmierniť dopady slabej pohonnej jednotky. Ak by ale zapršalo, to by bol pre Talianov koniec…

George Russell začal po skončení Q1 oslavovať konštatujúc, že postup vôbec nečakal. “Bol trochu viac prekvapený, než som si myslel, že bude. Po treťom tréningu bol frustrovaný, keďže jeho posledný výjazd bol trochu ovplyvnený veľkou premávkou. Myslím si, že to ho frustrovalo, a spolu s ním aj ďalších desiatich alebo dvanástich pilotov.”

“Myslím si, že mu tak trochu spadol kameň zo srdca, ale zajazdil naozaj dobré kolo. Inžinieri odviedli dobrú prácu, keď ho pustili na trať vo vhodný čas. Mohol si pripraviť pneumatiky tak, ako chcel,” vysvetľoval britský inžinier. “Jeho kolo v Q2 bolo dobré, nemyslím si, že to bola len taká jednorazová záležitosť.”