Podľa Kravitza „natrel“ Aston Martin ich vlastný dodávateľ
Záhada jedného rozhodnutia. Ako je možné, že komisári najprv rozhodli, že zastávka Aston Martinu v Džidde bola v poriadku a potom zmenili názor? Nejednému z nás napadlo, že to mohol mať na svedomí najbližší súper tohto tímu a podľa reportéra Sky Teda Kravitza sa presne toto šírilo po pretekoch v padoku.
Na jednej strane je to pochopiteľné. Každý tím sa predsa snaží svojich súperov poraziť a využije k tomu akýkoľvek (dovolený) nástroj. Politické boje sú súčasťou Formuly 1 od jej vzniku a pre zlepšenie vlastnej situácie ich využívajú všetci.
Na druhej strane musíte sledovať aj širší obraz, vedieť, kedy potrebujete budovať priateľstvá a kedy zas stojí za to poštvať proti sebe súperov i verejnú mienku.
Mercedes si možno v Džidde povedal, že pre tretie miesto stojí za to riskovať škaredé pohľady zo strany vlastného zákazníka a podľa reportéra Sky to bol práve tím Tota Wolffa, ktorý „natrel“ FIA svojho zákazníka. Aspoň také „klebety“ sa po pretekoch šírili padokom.
„Alonso dostal trest, ale pri odpykávaní trestu nesmiete vykonávať na aute žiadnu prácu,“ povedal vo vysielaní televízie Sky reportér Ted Kravitz. „Stredisko diaľkových operácií videlo, či sa mechanik obsluhujúci zadný zdvihák dotkol auta predtým, ako bol trest odpykaný. V tom čase sa rozhodli, že nebudú nič robiť, teda že sa auta nedotkol, a ak áno, tak to bolo v poriadku.“
„Neskôr sa však jeden z tímov, ktorý na tom mohol niečo získať, a podľa nepotvrdených klebiet to bol Mercedes, sťažoval a povedal, že podľa ich názoru by sa na to komisári mali ešte raz pozrieť, pretože podľa stanoviska poradného výboru možno nie je tak úplne povolené dotýkať sa zadnej časti monopostu so zdvihákom,“ sprostredkoval svetu správy z padoku Kravitz.
„Aston Martin však povedal nie, výbor vraj nikdy nepovedal, že sa nemôžete dotýkať auta zdvihákom, len že na ňom nemôžete robiť žiadne dôležité práce. Našlo sa tiež množstvo prípadov z minulosti, keď sa tímy dotkli auta zdvihákom. Alonso tak bol opäť potvrdený ako tretí v cieli.“
„Je to zložitá otázka, pretože v predchádzajúcich pretekoch dostal Esteban Ocon desaťsekundový trest za to, že sa mechanik dotýkal auta pred úplným odpykaním penalizácie. Je to teda trochu nekonzistentné, ale Aston Martinu sa podarilo preukázať, že podľa zápisnice zo zasadnutia výboru sa pripojenie zdviháka neráta ako práca na aute. Zo športového hľadiska je to pritom len drobnosť a niečo také nemá vplyv na výsledok. Alonso tým nezískal žiadny čas, takže podľa mňa je zo športového hľadiska správne, aby mu patrilo tretie miesto,“ dodal Kravitz.