Kravitz si myslí, že Vermeulena naštvali zastávky v boxoch: Nevyšli im už štyri


Red Bull má za sebou mimoriadne nevydarený víkend, po ktorom, podľa viacerých renomovaných zdrojov, sa spustila séria neobvyklých udalostí v tábore stajne. Tie viedli zasvätených k presvedčeniu, že vnútri tohto tímu vládne dusná atmosféra. Jedným z očitých svedkov konfliktu vnútri garáže bol aj reportér televízie Sky Ted Kravitz.
Ten bol v skutočnosti prvý, kto reportoval o „nájazde“ Raymonda Vermeulena, manažéra Maxa Verstappena, do garáže Red Bullu. Jeho zlosť si vraj odniesol Helmut Marko. V skutočnosti nemáme kamerový záber a nevieme, ako presne to vyzeralo, ale túto historku následne potvrdil známy holandský novinár Erik van Haren.
Kravitz vo vysielaní Sky najprv povedal, že Vermeulen „povedal Markovi svoje“, následne o udalosti pohovoril v podcaste britskej televízie, v ktorom uviedol, že Maxov zástupca bol „naštvaný“. V oboch prípadoch teda historku potvrdil a opísal ju rovnakým spôsobom. Táto udalosť však nebola jediná a z Red Bullu vyšli správy o improvizovanej porade najvyššieho vedenia priamo v garáži a hlavne, ako to nazval Helmut Marko, o „veľkých obavách“ tímu z odchodu Maxa Verstappena.
Kravitz si ešte raz zaspomínal na celú udalosť s plamenným monológom Vermeulena – podľa svedkov nešlo o dialóg, keďže Marko tam vraj len stál a v tichosti to znášal. „Veľakrát som videl, ako Raymond Vermeulen alebo Jos Verstappen diskutovali o situácii s Helmutom Markom alebo Christianom Hornerom. V tomto prípade však Raymond vyzeral byť obzvlášť naštvaný na niečo, čo podľa mňa boli problémy pri zastávkach v boxoch,“ povedal známy reportér televízie Sky.
„Máme krátku pamäť, však, Simon?“ pokračoval Kravitz a hovoril smerom k Simonovi Lazenbymu, jeho kolegovi zo Sky a moderátorovi podcastu. „Ani nie pred dvoma týždňami sme hovorili, že Max Verstappen sa rozhodne vrátil do boja o titul, keď dominoval, teda nie dominoval, to nie je správne slovo, ale podal fantastický výkon v Japonsku, získal pole position a vyhral.“
Ted sa následne vrátil k celej situácii medzi Vermeulenom a Markom a vysvetlil, prečo si myslí, že témou boli zastávky v boxoch. „Red Bull po predsezónnych testoch musel vedieť, že rýchlostne nie sú na úrovni McLarenu a v skutočnosti ani Mercedesu. V tomto smere to teda nebolo veľké prekvapenie,“ pokračoval Kravitz.
„Raymond Vermeulen bol podľa mňa naštvaný – a Max to v skutočnosti tiež povedal –, pretože keď auto nie je nijak skvelé, prinajmenšom musíte mať dobré zastávky v boxoch a dobrú prevádzkovú stránku. Ak si spomínate, Max Verstappen mal pomalú zastávku v boxoch v Japonsku, keď sa dostal blízko k Landovi Norrisovi, potom tu bolo Maxovo nefungujúce boxové svetlo, potom Júkiho nefungujúce boxové svetlo, potom neúspešná výmena Maxovho pravého predného kolesa pri druhej zastávke v Bahrajne; to sú štyri problémy pri pit stopoch v priebehu dvoch pretekov, čo je pre Red Bull veľmi nezvyčajné,“ dodal Kravitz.