V Red Bulle začali ohňostroje: Verstappenov manažér po pretekoch vybehol na Marka

Po víťazných fanfárach v Suzuke pripomínal Red Bull v Bahrajne tím stredu poľa. Max Verstappen v poslednom kole predbiehacím manévrom na Pierra Gaslyho zachránil aspoň šieste miesto, ale výkon jeho monopostu v nedeľných pretekoch bol priam tragický. Max vo vysielačke prskal, ale to vraj nebolo nič v porovnaní s tým, čo sa následne dialo za oponou.
Náladu v Red Bulle určite nenapravil ani nádejný výkon Júkiho Cunodu, ktorý konečne dostal druhý monopost do najlepšej desiatky. Nič to však nemení na tom, že RB21 bola v Bahrajne tragická. Začalo to už v kvalifikácii, v ktorej Verstappen bojoval s brzdami a v Q2 obsadili oba Red Bully len deviate a desiate miesto.
Situácia sa príliš nezlepšila ani v pretekoch. Max štartoval siedmy a do posledného kola sa zdalo, že toto umiestnenie nezlepší. „Nemám absolútne žiadnu priľnavosť,“ hlásil tímu do vysielačky, neskôr dodal: „Všetko sa prehrieva.“ Stratégovia si v Bahrajne pošetrili dve sady tvrdých pneumatík, ale tie boli absolútne nepoužiteľné a vyžiadali si zmenu plánu.
Keď Verstappen po druhej zastávke vyšiel na trať na poslednom mieste, bol to veľmi nepríjemný pohľad na muža, ktorý vlani na tejto trati vyhral s 22-sekundovým náskokom na druhého Sergia Péreza. Teraz je situácia diametrálne odlišná a Max v poslednom kole vybojoval aspoň šieste miesto, keď po dlhom a namáhavom boji napokon zdolal Pierra Gaslyho. Skutočná akcia však začala až po pretekoch.
Reportér televízie Sky Ted Kravitz podľa vlastných slov sledoval, ako sa po odmávaní šachovnicovou vlajkou chopil iniciatívy Verstappenov manažér, Raymond Vermeulen. „Po skončení pretekov vošiel do garáže Raymond Vermeulen, manažér Maxa Verstappena, a Helmutovi Markovi povedal svoje. Helmut tam len mlčky stál a znášal to,“ vyhlásil Kravitz.
Zaujímavé je, že si to od Raymonda Vermeulena odniesol práve Marko, ktorý vníma Maxa ako syna, nie Christian Horner. Možno je to však ďalší dôkaz toho, ako v tíme funguje komunikácia medzi táborom holandského pretekára a vyšším vedením firmy. Touto informáciou to však neskončilo. Médiá a sociálne siete následne zaplavili správy o ohňostrojoch v Red Bulle, ktoré sa tentoraz nepodarilo udržať pod pokrievkou.
„V Red Bulle práve prebieha veľmi intenzívne stretnutie. K Hornerovi sa pripojili Pierre Waché (technický riaditeľ, pozn. red.), Paul Managhan (hlavný inžinier, pozn. red.) a Marko,“ napísal na sociálnych sieťach novinár Thomas Maher.
Pridal sa aj magazín Autosport. Takmer to vyzerá, ako keby to sledoval celý padok. Red Bullu sa v poslednom roku úspešne darilo zakrývať a bagatelizovať spory, ale teraz sa zdá, že pohár pretiekol. „Tím zvolal priamo na mieste improvizované stretnutie kľúčového personálu, aby si ujasnili ďalšie kroky. Zúčastnili sa ho šéf tímu Christian Horner, poradca Helmut Marko, technický riaditeľ Pierre Wache a hlavný inžinier Paul Monaghan,“ uviedol Autosport.
Po pretekoch predstúpil pred médiá Marko, ktorý sa situáciu nesnažil nijak obhájiť ani bagatelizovať. Novinárom bez okolkov povedal, že tím podal v Bahrajne tragický výkon. „Bol to pre Red Bull veľmi ťažký deň, to je každému zrejmé. Monopostu musíme vrátiť výkonnosť, a to čo najskôr. Musia nám fungovať aj základné veci, ako napríklad zastávky v boxoch. Auto nie je najrýchlejšie a potom nám nefungovali pit stopy, čo je neprijateľné,“ vyhlásil poradca Red Bullu.
„Je to veľmi znepokojujúce. Vieme, že nie sme konkurencieschopní, ale na nasledujúcich pretekoch nasadíme nové diely a dúfame, že prinesú zlepšenie. Máme veľa problémov a tými najväčšími sú vyváženie a priľnavosť. K tomu všetkému sa pridali komplikácie s brzdami. Jeden problém sa nabaľoval na druhý,“ zhodnotil pochmúrnu situáciu v Red Bulle Marko.