logo F1online.sk

Bude mať Williams nového dodávateľa motorov? Na rozhodnutie nebudeme čakať dlho

Alex Albon, Williams, ilustračné
© Twitter/Williams
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík13. 3. 2023

Ako bude vyzerať budúcnosť tímu Williams? Nad touto otázkou si lámeme hlavu už niekoľko rokov a nevyriešilo ju ani odkúpenie tímu investičnou skupinou Dorilton Capital. Napriek tomu sa na začiatku roka 2023 ukazuje ako konkurencieschopný celok, ktorý môže v nasledujúcich sezónach mútiť vody, možno nie majstrovské, ale určite politické.

Špekulovalo sa o Porsche, teraz nastúpil na scénu Gulf a nabudúce môže prísť ešte niečo ďalšie. Williams púta pozornosť nenápadnými ťahmi, ale pod vedením Jamesa Vowlesa môžu prísť ešte väčšie. V nasledujúcich rokoch čakajú tím kľúčové rozhodnutia, napríklad kto mu bude dodávať motory od roku 2026?

Od roku 2014 tomuto tímu dodáva pohonné jednotky Mercedes a bol jednou z mála istôt Williamsu v posledných rokoch. Bude však táto spolupráca pokračovať aj po prechode na novú generáciu motorov?

„Sme spokojní s naším dlhoročným vzťahom s Mercedesom, ktorý v posledných pätnástich rokoch produkoval v priemere tie najlepšie motory vo Formule 1,“ povedal médiám novopečený šéf Williamsu James Vowles.

„V súčasnosti sledujeme situáciu okolo Mercedesu a aj ďalších automobiliek. Chceme sa uistiť, že dôkladne preskúmame situáciu na trhu a rozhodneme sa už čoskoro,“ dodal.

Nový šéf stajne dokonca podľahol tlaku novinárov a odpovedal aj na jednu z najnepopulárnejších otázok, keď bol vyzvaný, aby k týmto slovám pridal aj nejakú časovú os. „Musí to byť ešte v tomto roku, pretože všetky tímy sa postupne posúvajú vpred,“ vyhlásil Vowles. „Myslím si, že po tomto roku už neuvidíte príliš veľa zmien v modeloch jednotlivých tímov.“

Na rozdiel od mnohých ostatných stajní, Williams nemá majstrovské ambície. Podobne ako napríklad v Haase alebo v AlphaTauri si uvedomujú, že ich maximom môže byť nateraz čelo stredu poľa. Rovnako tak panujú pochybnosti, či v súčasnej komplexnej a špecializovanej Formule 1 ešte môže získať titul zákaznícky tím, ktorý zároveň porazí svojho dodávateľa.

„Šampionáty zvyčajne vyhrávajú dodávatelia. Aby ste získali titul, musíte mať podporu automobilky. Je to náročná cesta a aj my si to musíme vybojovať. Podľa mňa si tak zatiaľ musíme stanoviť realistické ciele,“ hovorí Vowles.

„Vieme, že v prvom kroku sa môžeme posunúť ďalej s tým, čo máme k dispozícii už teraz,“ dodal.

Súvisiace články