logo F1online.sk

Alonso si na Aston Martin ešte zvyká, posilňovač riadenia stále nie je doladený

Fernando Alonso
© Motosport Images/Aston Martin
Tomáš Masár
Tomáš Masár9. 3. 2023

Po VC Bahrajnu by sa jeden mohol nazdávať, že si španielsky matador s monopostom AMR23 úplne sadol. Ten to však vyvracia. Áno, tím so sídlom v Silverstone sa javí byť na tom pomerne dobre a zdá sa, že významne prehovorí do boja o popredné priečky, Alonso sa ale v kokpite ešte necíti tip top. Keď tím Mike Kracka dokáže ešte niektoré veci doladiť, poprípade priniesť balíky vylepšení, 41-ročný rodák z Ovieda bude na nezastavenie.

Alonso, ktorý sa v Bahrajne preštrikoval štartovým poľom ako nôž maslom, priznáva, že v Aston Martine majú stále na čom pracovať. Španielovi sa obzvlášť nepozdával posilňovač riadenia.

„Stále si musím zvyknúť na posilňovač a na veci na tomto aute,“ vyslovil sa skúsený harcovník. „V porovnaní s Alpine je to trochu iné, čiže ma to prekvapilo, aby som bol úprimný.“

Za čo je však Alonso vskutku vďačný, je, že pohonné agregáty Renaultu a Mercedesu sú v podstate na nerozoznanie. Geometria monopostov je však do určitej miery pochopiteľne odlišná – aj na to si bude musieť Španiel postupom času (čím skôr, tým lepšie, zvyknúť).

„Pokiaľ ide o pohonné jednotky, veľký rozdiel medzi nimi nevidím. Samotná geometria a predné zavesenie auta sa však líši.“

„Odlišný je najmä posilňovač riadenia. V tomto momente som si istý, že potrebujem v tomto aute stráviť na trati viac času.“

Hoci Aston Martin zaznamenal spomedzi tímov štartového poľa azda najväčší progres, aj on bojuje s určitými nedostatkami svojho monopostu. Konkrétne mu uteká zadok auta.

„Myslím si, že vieme, čo to spôsobuje, no necháme si to pre seba, stále nad tým pracujeme,“ poznamenal víťaz 32 veľkých cien.

„Ako som už povedal, auto je úplne nové. Musíme sa o ňom dozvedieť viac, musíme si naň zvyknúť,“ uzavrel dvojnásobný majster sveta, ktorý brázdi okruhy Formuly 1 už po dobu niekoľkých desaťročí.

Súvisiace články