logo F1online.sk

Berger: Trenice v Red Bulle? Pérez dobre vie, kde je jeho miesto

Sergio Pérez
© RB Racing/Red Bull Content Pool
Tomáš Masár
Tomáš Masár9. 3. 2023

Sergio Pérez vstúpil do novej sezóny solídne. V Bahrajne obsadil krásne druhé miesto, keďže je však Red Bull ďaleko pred ostatnými, priveľmi ho za tento počin chváliť nemôžeme. Čo je však podstatnejšie, Mexičan sa pred začiatkom ročníka zastrájal, že Maxa Verstappen chce poriadne „ponaháňať”. K ničomu takému však na okruhu v Sachire  nedošlo. Holanďan kontroloval preteky od začiatku do konca, zatiaľ čo jeho starší tímový kolega sa musel predierať poľom. Podľa Gerharda Bergera je aj napriek Mexičanovým slovám do bitky jasné, že jednotkou tímu z Milton Keynes je, a v dohľadnej budúcnosti bude, Max Verstappen. Či už si to 33-ročný rodák z Guadalajary pripúšťa alebo nie, aj v tomto roku bude hrať zrejme len druhé husle.

Treba však poznamenať, že v prebiehajúcom ročníku bude Pérez Verstappenovi sekundovať o čosi lepšie, než tomu bolo v predošlých dvoch rokoch. Skutočne sa zdá, že tohtoročný monopost RB19 nie je prispôsobený výlučne požiadavkám Holanďana, ale dbá aj na potreby Mexičana. Svedkami toho sme boli aj v Bahrajne, kde finálne strata Péreza na Verstappena nebola taká priepastná, ako v predošlých dvoch ročníkoch.

Tak či onak, Pérezovi sa v tejto sezóne (vzhľadom na to, že Red Bull sa zdá byť dominantný) ujde množstvo pódií, snáď aj nejaké to víťazstvo. Lídrom Red Bullu však bude i naďalej Verstappen. Pérez sa napriek neskrývaným ambíciám zdá byť s touto skutočnosťou zmierený. Aspoň to tvrdí Gerhard Berger.

„V tíme neexistuje žiadne napätie,“ vyslovil sa Gerhard Berger. „Je jasné, že lídrom je Verstappen a Pérez si to uvedomuje tiež.“

Bývalý pretekár Formuly 1 sa tiež vyjadril na margo ostatných tímov, ktoré by mohli Red Bul do určitej miery ohroziť.

Začal s Ferrari, na ktorého adresu sa vyjadril pomerne stroho. Uviedol, že Ferrari sa podobne ako v predošlých ročníkoch javí byť nesmierne rýchle v časoch na jedno kolo, no opätovne zápasí s prílišnou degradáciou pneumatík.

„Veľmi rýchlo opotrebúvajú pneumatiky na prednej náprave,“ poznamenal.

Hoci sa vlani a v predošlých šampionátoch Red Bull sústredil najmä na to, ako je na tom jeho najväčší konkurent Mercedes, tentokrát mu robí vrásky na čele aj čoraz zlepšujúci sa Aston Martin.

„Aston Martin odviedol veľmi dobrú prácu a zaznamenal veľký pokrok,“ povedal Berger. „Zdá sa, že sú v súčasnosti o trošku za Mercedesom alebo sú dokonca na rovnakej úrovni ako Mercedes.“

„Pravdepodobne preto, že majú dobrého inžiniera z Red Bullu. Taktiež veľmi vysoko hodnotím Fernanda Alonsa.“

Zatiaľ, čo Aston Martin zaznamenal značný progres, spytovať svedomie si môžu v McLarene.

„Nedostávajú sa do tempa, nepomohol im ani odchod Andreasa Seidla ako šéfa tímu,“ doplnil Berger.