Marko nebude brániť Verstappenovi v odchode. Berger avizuje koniec Neweyho aj Marka
Vo Formule 1 je absolútnou raritou, aby tím získal double, opanoval dianie tretí rok po sebe a zároveň čelil hrozbe rozpadu zvnútra. Presne to sa však momentálne odohráva v Red Bulle. Rakúska spoločnosť sa po vete thajských akcionárov nedokázala zbaviť Christiana Hornera a teraz jej hrozí strata iných kľúčových osobností.
Špekulácie sa vznášali nad bahrajnským padokom ako temný mrak. Keby vám niekto koncom januára tvrdil, že v roku 2025 bude Lewis Hamilton vo Ferrari a Max Verstappen v Mercedese, určite by ste mu odporučili vyhľadať odborníka. Obaja mali predsa platnú zmluvu a druhý menovaný dokonca až do roku 2028. Už sme sa však naučili, že dĺžka kontraktu nemusí byť vôbec dôležitá – podstatné sú klauzuly v nej, ktoré pred svetom zostávajú dobre skryté.
„F1-Insider má informácie o výstupnej klauzule v kontrakte Maxa Verstappena, ktorá mu umožňuje s okamžitou platnosťou opustiť pretekársky tím výrobcu energetických nápojov. Podľa tejto klauzuly má Holanďan právo odísť, ak odíde aj jeho dôverník Helmut Marko – toto po udalostiach posledných dní nie je možné vylúčiť,“ píše vo svojom najnovšom článku nemecký portál.
Ten pripomenul scénu zo záveru Veľkej ceny Bahrajnu, keď sa okolo troch najlepších monopostov zhromaždili aj zástupcovia pódiových tímov. Verstappen ďakoval svojim mechanikom, kým Helmut Marko s Adrianom Neweym stáli spoločne na jednej strane a Christian Horner so svojou manželkou na úplne opačnom konci.
„Jedno je isté: Rozpory medzi šéfom tímu a jeho spojencami z Thajska na jednej strane a minoritnými akcionármi z Rakúska, Markom, technickým riaditeľom Adrianom Neweym a rodinou Verstappenovcov na strane druhej sú čoraz väčšie,“ tvrdí F1-Insider. Verstappenovu pozíciu pritom viac ako jednoznačne potvrdil svojimi vyjadreniami pre britské médiá jeho otec, ktorý sa už ani nemohol ostrejšie vymedziť voči ešte stále šéfovi stajne.
Marko nebude brániť Verstappenovi v odchode, Berger avizuje aj koniec Neweyho
Nie je to len F1-Insider. Expert renomovaného magazínu Auto Motor und Sport Michael Schmidt v pondelok po skončení Veľkej ceny Bahrajnu uviedol, že Helmut Marko je „znepokojený“, že turbulencie odfúknu z Milton Keynes kľúčového technologického partnera Ford a strojcu dominantných monopostov posledných rokov Adriana Neweyho. Túto možnosť podčiarkol aj F1-Insider.
„Skupina Red Bull čelí skúške, ktorá ďaleko presahuje rámec biznisu vo Formule 1. Ford v súčasnosti skúma, či je možné rozviazať dohodnutú spoluprácu. Šéfovia v Detroite vraj nemajú záujem hrať úlohu v telenovele s názvom ‚Sex v meste (padoku)‘,“ uviedol F1-Insider.
To všetko sa odohráva na pozadí hroziacich odchodov Maxa Verstappena a Adriana Neweyho. Poradca Red Bullu Helmut Marko, inak viac ako prívetivý v konverzácii s médiami, zaryto mlčí a odmietol vyjadriť svoju lojalitu Hornerovi. Vraj nebol do celého vyšetrovania zapojený, nepozná detaily, takže sa k tomu odmieta vyjadriť. Veľmi suchopárny bol pri komentovaní situácie okolo šéfa tímu aj Verstappen.
Zdá sa to ako neuveriteľná predstava, ale mohol by byť Max Verstappen na ceste do Mercedesu? Sám Marko vyhlásilpre F1-Insider: „Pokiaľ ide o mňa, Maxovi nebudem stáť v ceste.“
Známym insiderom Red Bullu je tiež bývalý pilot Gerhard Berger – kľúčový muž pri zakladaní Toro Rosso –, ktorý bol v Bahrajne osobne prítomný a vždy je veľmi vítaným mužom v hospitality rakúskeho tímu. Keď to všetko na okruhu sledoval, mohol len stroho konštatovať: „Takýto je aktuálny stav: Horner zostáva, Helmut Marko a Adrian Newey končia a Max odchádza do Mercedesu.“