logo F1online.sk

Sainz: Rýchlosť Renaultu nás nenecháva na pokoji

Carlos Sainz
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl28. 8. 2020

McLaren má za sebou produktívny piatok, počas ktorého v podstate do bodky naplnil svoj program. Až na malý technický problém na monoposte Landa Norrisa v druhom tréningu, ktorý dokázali mechanici okamžite vyriešiť, prebiehalo všetko podľa plánu.

Carlos Sainz dokonca v prvom tréningu na niekoľko kôl vyskúšal novú podlahu, ktorá vychádza z pravidiel pre rok 2021. McLaren je vôbec prvý tím, ktorý v tréningoch nasadil aj komponenty, ktoré si nájdu uplatnenie v budúcej sezóne.

Tímová jednotka britského tímu sa v oboch tréningoch dostala do najlepšej desiatky na ôsmu, resp. deviatu priečku. „Normálny piatok. Oba tréningy sme využili na preskúšanie rozličných nastavení a nápadov. Čo sa týka tempa, boli sme konkurencieschopní. Vyzerá to, že budeme v súboji o najlepšiu desiatku, no máme za sebou len piatok. Racing Pointy a Renaulty vyzerajú veľmi dobre, takže ak ich chceme tento víkend vyzvať, musíme ešte nájsť nejakú rýchlosť,“ povedal Carlos Sainz.

Zdá sa, že McLaren po piatku zaostáva za priamymi konkurentmi Racing Pointom a Renaultom, a naopak, podľa očakávaní je zatiaľ pred Ferrari. Daniel Ricciardo druhým najlepším časom v druhom tréningu hodil konkurencii rukavicu a aj Carlosovi Sainzovi spôsobí ťažký spánok. „Spa je veľmi odlišná trať s nízkym prítlakom. Autá sa tu správajú odlišne. Vidíme, že niektoré veci sa zmenili. Naša rýchlosť vyzerá slušne, kým Renault vyzerá super-rýchlo. Úprimne, sme spokojní s naším tempom. Aktuálna rýchlosť Racing Pointu a Renaultu nás však nenecháva na pokoji. Nie som však prekvapený. Renault je už dlhšie veľmi rýchly na tratiach s nízkym prítlakom,“ povedal Španiel, ktorý objasnil aj to, v čom sa musí jeho tím pred sobotou zlepšiť. „Musíme sa koncentrovať v prvom rade na seba, až potom na súperov. Potrebujeme zistiť, prečo naše auto nie je pri nízkom prítlaku tak dobré, ako by malo byť. V každom prípade, v oboch tréningoch sme boli v top10, takže sa nemôžeme veľmi sťažovať.“

Lando Norris na trati, ktorá je náročná na výkon motora, konečne vymenil pohonnú jednotku, s ktorou jazdil ešte od úvodných pretekov sezóny, a to aj napriek tomu, že s pôvodným motorom nemal žiadne problémy. McLaren však zrejme aj pod dojmom minuloročnej skúsenosti pristúpil k výmene komponentov. Obíde sa bez penalizácií. Mimochodom, obaja jazdci majú po uplynutí určeného cyklu aj nové prevodovky.

Mladý Brit obsadil v tréningoch desiate, resp. siedme miesto. V druhom tréningu mal technický problém, ktorý tím identifikoval ako „škriatka,“ čiže softvérovú poruchu. Po pár minútach v boxoch už bol Lando opäť na trati a bol pomerne spokojný s balansom svojho auta. „Bol to solídny piatok,  z auta mám dobrý pocit. S niektorými vecami som sa trochu trápil, ale celkovo je to lepší štart do víkendu než naposledy v Barcelone. Splnili sme všetko, čo sme si naplánovali. Musíme si však počkať na sobotu, kým všetci naplno zapnú motory, pričom uvidíme, čo prinesie počasie,“ vyhlásil Lando Norris, ktorý testoval špeciálne bočné deflektory, ktoré tím pripravil na belgické podujatie.

A čo si vychádzajúca britská hviezda myslí o rýchlosti Renaultu ako priameho konkurenta? „Renault je veľmi silný v pomalých zákrutách. My sa v pomalých sekciách trápime, a ešte viac s nízkym prítlakom, s ktorým teraz jazdíme. Myslím si, že aj my by sme boli schopní zajazdiť taký čas ako Daniel Ricciardo v druhom tréningu. Musíme však ešte popracovať.“

Za piatkové výsledky sa žiadne body nerozdávajú a nebolo by správne prisudzovať im veľkú vierohodnosť. Neraz sa stalo, že McLaren sa v piatok trápil, a v kvalifikácii potom s prehľadom postúpil od top10. A naopak, nie je nič neobvyklé, ak tím, ktorý v piatok vyzerá dobre, v kvalifikácii pohorí. Vo Wokingu sú pred sobotou ostražití. „Máme za sebou produktívny piatok. Očakávaný dážď neprišiel, preto sme mohli plynule postupovať v našom programe. Obsahoval aj preskúšanie určitých aerodynamických a mechanických častí, ktoré sme priniesli na tieto preteky. Taktiež sme sa snažili pochopiť pneumatiky. Máme dobrý základ čo sa týka jázd s menším i väčším množstvom paliva. Vieme, že počasie môže ovplyvniť kvalifikáciu i preteky. Musíme byť pripravení na akúkoľvek alternatívu a odviesť maximum bez ohľadu na počasie,“ povedal pretekový riaditeľ Andrea Stella.