logo F1online.sk

Podľa Tota Wolffa sa na odvolací súd nepôjde

Toto Wolff
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala28. 8. 2020

Po tímoch McLaren a Williams, ktoré najskôr avizovali, že tiež zvážia podanie odvolania voči rozhodnutiu komisárov, sa svojho odvolania vzdal aj Renault, tím, ktorý podal samotný protest. V hre tak zostáva okrem Racing Pointu ešte Ferrari. Toto Wolff napriek tomu nečaká, že by sa nakoniec muselo ísť na odvolací súd.

Podľa Marka Hughesa sa už v zákulisí intenzívne rokuje. FIA, Formula 1 a jednotlivé strany hľadajú spôsob, ako uspokojiť všetkých bez toho, aby prebehlo ďalšie vypočutie na Medzinárodnom odvolacom súde FIA (ICA). Viac o tom, o čo by Ferrari mohlo mať záujem, sme už rozoberali v tomto článku.

Celý protest sa točí okolo toho, že Racing Point dostal počítačové modely brzdových kanálikov strieborných šípov a tie skopíroval, nuž a čiastočne sa týka aj toho, že Mercedes svojmu zákazníkovi dodal predmetné súčiastky ešte aj v januári tohto roka. Toto Wolff sa domnieva, že protesty boli motivované skôr obavami súperov z toho, ako sa Racing Point ako celok počas zimy zlepšil, a nešlo až tak o samotné kanáliky.

“Myslím si, že toto je súčasťou politiky a Formuly 1,” uviedol v rozhovore pre Sky Sports F1 Toto Wolff. “Bolo to trochu o vytváraní nátlaku na tú rýchlosť Racing Pointu, ktorá je tento rok naozaj vynikajúca. Ale za ňu nemôžu brzdové kanáliky.”

Šéf Mercedesu sa domnieva, že rýchlosť ružového tímu je výsledkom kvality ľudí, ktorých má, a peňazí, ktoré do tímu priviezol nový majiteľ a jeho konzorcium. “Myslím si, že odviedli naozaj dobrú robotu. Vidíte, ako blízko sú pri nás. Majú dobrú skupinu ľudí, ktorí v predchádzajúcich sezónach pracovali s obmedzeným rozpočtom. Toto je dôvod, prečo stiahli ten náskok aj na nás.”

“Myslím si však, že v priebehu nasledujúceho týždňa sa všetko vyrieši. Neočakávam, že sa pôjde na ICA,” napokon vyhlásil Wolff. Na otázku, či tým myslí, že Ferrari po vzore Renaultu stiahne svoje protest, sucho skonštatoval: “To neviem.”