logo F1online.sk

Podľa Hamiltona bola pneumatiková vojna užitočná: Dnes na Pirelli nik netlačí

Pneumatiky Pirelli
© Pirelli Motorsport
Milan Kubala
Milan Kubala28. 8. 2020

Lewis Hamilton patrí medzi častých kritikov pneumatík Pirelli. Tému otvoril opäť pred pár týždňami v Španielsku, kde vyzval Pirelli aj vedenie Formuly 1, aby pripravili lepšie pneumatiky, pri ktorých nebude taký dôležitý manažment. Hamilton chce, aby na ne mohli piloti pritlačiť.

Britský pretekár má pocit, že presne to chcú fanúšikovia vidieť: preteky, v ktorých sa nemusí šetriť, a čo je dôležitejšie, v ktorých sa nebudú gumy neustále prehrievať. Dnes stačí pár kôl za iným monopostom a jazdci sa “neustále sťažujú na prehrievanie pneumatík”.

“Keď sme v minulosti mali pneumatikovú vojnu, tak sme mali ľahšie autá,” hovoril vo štvrtok v Belgicku Lewis Hamilton. “Ale boli tu dve spoločnosti, ktoré sa navzájom tlačili až na limit. Na Pirelli však okrem nás — tým, čo povieme — netlačí nik. Musíme byť ale veľmi opatrní, aby sme Pirelli nenahnevali. Ale snažíme sa byť konštruktívni a baviť sa s nimi o tom.”

Pirelli dodáva taký produkt, o aký požiada FIA, na základe listu s konkrétnymi parametrami, ktoré by mali pneumatiky spĺňať. “Keď sa pozrieme na tie požiadavky, ani sa nepribližovali —” odmlčal sa na moment. “Tie požiadavky nijako nebrali názor jazdcov. Nebolo to to, o čo sme celé tie roky žiadali.”

“Prísť tomu na koreň sa snaží GPDA (Asociácia pretekárskych jazdcov). A to je aj jeden z dôvodov, prečo som šiel do Paríža, keď sa tam jednalo o Concordskej dohode. Len som sa im snažil pomôcť a povedať, aby zapojili aj jazdcov — my nie sme proti vám, my sme súčasťou tohto športu a chceme vám pomôcť ho zlepšiť rovnako ako vy.”

“Myslím, že vtedy to naozaj privítali a teraz sa snažia požiadavky na pneumatiky spísať lepšie,” pokračuje Hamilton. Sezónu 2021 to príliš neovplyvní, Pirelli nebude robiť žiadne veľké zmeny v oblasti gúm, hoci ku koncu roka má pripravené aj testovacie jazdy s mierne poupravenými aktuálnymi špecifikáciami. Momentálne však netušíme, či tieto gumy tímy príjmu; po vlaňajších testoch v Abú Zabí sa im vynovené špecifikácie nezdali dostatočne dobré, a preto sme aj tento rok zostali pri gumách z roku 2019.

“Teraz je to už rok, čo máme stále tie isté pneumatiky ako vlani… Ja osobne by som chcel, aby sme mali viac zastávok v boxoch. Myslím, že tieto jednozastávkové preteky nie sú najlepšie,” hodnotí šesťnásobný majster sveta, ktorý na začiatku svojej kariéry zažil viacerých výrobcov gúm. “Hypersofty, ktoré sme mali kedysi, boli najlepšie pneumatiky po stránke gripu, ktorý nám ponúkali. Chceme mať rovnaký grip, len dlhší čas.”

“Nechceme, aby sa prehrievali. Tak budeme môcť na to neustále tlačiť a s týmito autami letieť cez zákruty, priblížiť sa iným jazdcom a spraviť manévre, na ktoré sa obyčajne pripravujeme celé kolá,” doplnil.