Riešenie Ferrari čelí záujmu. FIA vraj bola požiadaná o objasnenie
Nové Ferrari SF-23 čelí záujmu ešte skôr, než vôbec vyšlo na trať počas predsezónnych testov. Pri predstavení nového monopostu si nešlo nevšimnúť niektoré riešenia aplikované inžiniermi v Maranelle. Podľa informácií talianskych médií dokonca S-šachta Ferrari vzbudila pozornosť na najvyšších miestach a jej legalitu bude objasňovať riadiaci orgán.
Nie sú to lopatky na predných krídlach, ktoré sa vlani pokúsil Mercedes zväčšiť a využiť ich ako aerodynamický prvok. Znenie a formulácia pravidiel sa v tomto roku zmenili, takže sa objavil väčší priestor pre využitie takýchto riešení. Toto však podľa portálu Formu1a.uno nie je to, čo upútalo pozornosť konkurencie.
Ferrari predstavilo nový monopost SF-23 bez väčšieho skrývania. Taliansky tím si síce dal veľký pozor, aby neukázal veľa zo svojej zadnej časti, ale lopatky na prednom krídle a kedysi dobre známu tzv. S-šachtu ukázal v plnej nahote.
Podobné riešenia sme už videli v minulosti a účel tohto prvku na bočnici je jednoduchý – optimalizovať prietok vzduchu na celú zadnú časť monopostu.
„Čísla prichádzajúce z veterného tunela sú rozhodne veľmi povzbudzujúce, zvlášť vzhľadom k tomu, že skúmanie aerodynamiky SF-23 začalo ešte pred začiatkom leta minulého roku,“ píše portál Formu1a.uno a jej reportér Giuliano Duchessa.
„Je to zložité riešenie na rýchle napodobenie zo strany súperov, keďže nezahŕňa len konštrukciu šasi a vnútorné usporiadanie, ale aj samotnú koncepciu monopostu,“ dodáva taliansky portál.
Ten citoval aj anonymný zdroj zvnútra továrne spred niekoľkých týždňov. „Na novom aute budeme mať dve alebo tri veľmi zaujímavé riešenia, niektoré ďalšie zostanú schované.“
Podľa Formu1a.uno už v Paríži pristála prvá žiadosť o objasnenie legálnosti riešenia S-šachty otvorene prezentovanej pri predstavení nového monopostu SF-23. „Podľa Formu1a.uno bolo Ferrari informované Medzinárodnou automobilovou federáciou o žiadosti o objasnenie adresovanej riadiacemu orgánu. Samozrejme, v priebehu sezóny sa objaví veľa takýchto žiadostí zo strany tímov. Riešenie Ferrari pritom rozhodne nezostalo skryté ani tlači,“ píše taliansky portál.
„Tímy veľmi zaujímajú odpovede FIA, nielen pokiaľ ide o samotnú legalitu, ale tiež sa chcú dozvedieť nejaké detaily (aspoň tie, ktoré federácia môže prezradiť) a následne také riešenie preskúmať,“ dodáva Formu1a.uno.
- Značky
- Ferrari