Horner prišiel s geniálnou myšlienkou: Andretti by mohol kúpiť už existujúci tím
Najjednoduchšie riešenie vám niekedy doslova sedí na nose. Vo Formule 1 už rok riešime problém, či by mal šport medzi seba pribrať jedenásteho účastníka. Veľký záujem má Michael Andretti, ktorý by sa s tým svojím rád pripojil. Veľký záujem majú aj fanúšikovia, ktorí by v drvivej väčšine radi videli na rošte viac áut, viac pilotov a viac príbehov. Naproti tomu tímy sú v drvivej väčšine proti. Ako to teda vyriešiť? Čujme riešenie Christiana Hornera.
Akoby to Michael Andretti neskúšal. Pred niekoľkými mesiacmi však jeho úsilie o odkúpenie Sauberu stroskotalo. Tento celok neskôr prešiel do rúk Audi a v súčasnosti nemáme na rošte tím, ktorý by mal na sebe nálepku „Na predaj!“. Horner však napriek tomu ponúka Andrettimu „riešenie“.
„Red Bull Racing bol predtým Jaguar, ktorý bol predtým Stewart Ford,“ vysvetlil Horner, ktorého cituje Daily Mail. „Pozrite sa na Mercedes, ktorého história siaha cez Hondu, BAR až po Tyrrell. Aston Martin bol kedysi Jordan. Tento proces tu beží už roky.“
Mohol ešte tiež zmieniť Ferrari, McLaren alebo Williams, ktoré žiadnych „predkov“ nemajú a na rošt vstúpili tak, že sa jednoducho prihlásili. Áno, cesta kúpy už existujúceho tímu tu vždy bola, rovnako tak však cesta prihlášky.
„Nič proti Andrettimu, sú to skvelí ľudia a Cadillac je skvelá značka, ale musíme prísť s kritériami pre rok 2026, ktoré neznižujú hodnotu najmä menších tímov. Kto by to zaplatil?“ pýta sa Horner, ktorý ako guľomet vychrlil všetky argumenty proti jedenástemu účastníkovi.
„Nový účastník musí zložiť zálohu, ktorá neznehodnotí desiateho účastníka, zároveň ho musí desať tímov i Liberty Media schváliť, takže je nevyhnutné robiť kompromisy. Je v tom však aj určitý praktický prvok: máme na všetkých podujatiach dostatok priestoru a garáží? To predsa treba vyriešiť.“
„Opakujem, Andretti je skvelý tím, Mario Andretti je synonymom Formuly 1… Cadillac, GM, je jedným z najväčších výrobcov automobilov na svete, takže by bolo skvelé vidieť ich v tomto športe, ale musí sa to urobiť správne,“ opakuje šéf Red Bullu.
„Na rok 2026 sa chystá nová Concordská dohoda, až potom by sa to teda malo riešiť, nie predtým. Ak budeme mať v roku 2026 dva nové tímy, ktoré nepoškodia ekonomické záujmy tých súčasných, neviem si predstaviť, že by bol niekto proti,“ dodal Horner.