logo F1online.sk

Pred mojím príchodom neprichádzali vylepšenia dostatočne rýchlo, hovorí Szafnauer

Fernando Alonso
© XPB Images/Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 1. 2023

100-pretekový plán Alpinu pri ceste na vrchol. Francúzskej stajni sa z týchto pomyselných „presýpacích hodín“ odsypalo už nejakých dvadsať percent. Významnou posilou pri dosahovaní a plnení plánov je nový šéf Otmar Szafnauer, ktorý má za sebou prvý rok čoby šéf tímu. Ako sám priznáva, nie všetko bolo v čase jeho príchodu ideálne.

Alpine v poslednej sezóne chrlil vylepšenia ako na bežiacom páse. Väčšina tímov, aj z rozpočtových dôvodov, v tomto roku prinášala upgrady každých päť až šesť pretekov. V Alpine sa však rozhodli privážať každú drobnú novinku hneď na okruh, takže sa nezriedka stalo, že Francúzi mali nejaký nový diel na aute už po dvoch podujatiach.

Toto rozhodnutie má čo do činenia s novým šéfom Otmarom Szafnauerom, ktorý si v tomto roku uvedomil, že v Alpine viazne produkcia a rozhodol sa urgentne zjednať nápravu.

„Pri nástupe sem som sa pozrel na to, ako dlho nám trvá priniesť na trať nejaké vylepšenie. To bola jedna z veľkých vecí, ktoré som urobil,“ povedal Szafnauer, ktorého cituje Motorsport.com. „Prišiel som na to, že nám to trvalo dlho, určite dlhšie, než som bol zvyknutý v minulosti v iných tímoch.“

„Mali sme zriadenú akúsi pracovnú podskupinu zameranú na to, ako môžeme veci zmeniť, viac zosúladiť, poslať vylepšenia z veterného tunela do sveta rýchlejšie, začať inžinierske práce skôr aj za cenu toho, že to občas budeme musieť prerobiť, pretože niekedy sa veci môžu zmeniť, ale väčšinou nie. Jednoducho, ako môžeme šetriť čas?“

„Jedným z veľkých úspechov bola schopnosť priniesť novú podlahu takmer v polovičnom čase. Asi najväčší podiel na prítlaku pritom má podlaha. Ak dokážete novú podlahu priniesť rýchlejšie – a myslím, že sme v tomto roku mali štyri rôzne verzie –, tak je to veľký komponent, ktorého dodanie trvá dlho. Ak to dokážete stlačiť, priniesť štyri namiesto troch alebo štyri namiesto dvoch vylepšení, hneď ste na tom lepšie. Myslím si teda, že toto bola jedna z vecí, ktorú sme urobili dobre. A tiež si myslím, že vďaka tomu ste videli také zlepšenie auta v porovnaní so začiatkom sezóny,“ povedal Szafnauer.

Ten však zároveň priznal, že Alpine stále zaostáva za najlepšími v niektorých oblastiach, ktoré bude potrebné vylepšiť, keď sa Francúzi chcú vyrovnať najlepším. Na zlepšení dostupných nástrojov sa však pracuje. „Musíme sa v niektorých oblastiach dotiahnuť, robiť lepšie rozhodnutia prostredníctvom simulácií a neplytvať kvôli tomu časom na trati. Súperi sú v tomto smere pokročilejší a my sa snažíme dotiahnuť,“ povedal Szafnauer.