Pred sezónou sme takmer neprešli nárazovými testami, spomína Newey | Magazín F1 - F1online.sk

Pred sezónou sme takmer neprešli nárazovými testami, spomína Newey

fotka k článku undefined
zdroj: Getty Images/Red Bull Content Pool

Red Bull RB18 sa do histórie zapíše ako jeden z najdominantnejších monopostov vôbec. Toto auto vyhralo 17 z 22 pretekov a prepísalo niekoľko historických rekordov. Jeho pôrod však podľa Adriana Neweyho nebol vôbec jednoduchý.

Začiatkom roka to vyzeralo na tesnú bitku medzi Ferrari a Red Bullom, no zanedlho už bolo všetkým zrejmé, kto bude v tohtoročnom titulovom boji hrať prvé husle. Tímu sa to podarilo najmä vďaka „diéte“, ktorá monopost odľahčila a tým ho aj zrýchlila o pár desatín. Hlavný technický riaditeľ stajne Adrian Newey však spomína na nemalé problémy pri vývoji tohto monopostu.

„Stretlo sa viacero vecí, kvôli ktorým hmotnosť monopostu vystrelila vyššie, než sme očakávali,“ povedal Newey pre Auto Motor und Sport.

„Pneumatiky boli ťažšie, než sme si na začiatku mysleli. Pri vývoji auta totiž pracujete s určitými odchýlkami a odhadmi hmotnosti. Mysleli sme si, že budeme blízko k váhovému limitu, ale nakoniec sme boli vysoko nad ním.“

„Mali sme takisto problém prejsť nárazovými testami bočnej nárazovej štruktúry. Museli sme ju na tomto mieste šasi posilniť, za čo sa platí zvýšením hmotnosti,“ dodal Newey.

Ten povedal, že niektoré menšie súčiastky monopostu boli ťažšie než bolo nevyhnutné, čo sa napokon na hmotnosti podpísalo. Nejednalo sa však o problém, ktorý by inžinieri v Milton Keynes nedokázali časom vyriešiť. „Niektoré diely boli ťažšie, pretože sme ich pripravovali v časovom zhone. Potom tu bolo aj niekoľko hlúpostí. Napríklad opierka na nohy bola príliš ťažká, pretože bola navrhnutá na poslednú chvíľu,“ priznal Newey.

To však neboli v úvode sezóny jediné problémy. „Auto sa veľmi ťažko nastavovalo. Veľmi úzke pracovné okno sme označili za našu slabinu a pracovali špeciálne na tomto probléme. Plus sme znížili váhu. Niečo také vám nepomôže vylepšiť len čas na kolo, ale takisto zníži opotrebovanie pneumatík,“ povedal hlavný technický riaditeľ Red Bullu.