logo F1online.sk

Výmena jedného človeka nie je odpoveďou na problémy Ferrari, povedal Čandhok

Charles Leclerc a Carlos Sainz
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík21. 12. 2022

Keď sa pozrieme, ako na tom bolo Ferrari v marci a apríli 2022 a porovnáme to s novembrom a decembrom 2022, tak hovoríme o priam senzačnom zvrate udalostí. Od víťazstiev na začiatku sezóny k odchodu šéfa na jej konci. Nejeden odborník však už za ten čas stihol pripomenúť, že výmena jedného človeka nestačí.

Pripojil sa k nim aj bývalý pilot a dnes komentátor britskej televízie Sky Sports Karun Čandhok, ktorý pri ohliadnutí za sezónou určil, kde sa to Ferrari celé rozpadlo a zároveň, čo prinesie odchod Mattiu Binotta a príchod Frédérica Vasseura.

„Podľa mňa boli bodom obratu sezóny Ferrari preteky v Baku,“ prehlásil Čandhok pre svojho zamestnávateľa. „Do Azerbajdžanu prišiel Charles Leclerc so stratou deviatich bodov na Maxa Verstappena. Keby tam vyhral a zajazdil najrýchlejšie kolo, stav by bol vyrovnaný.“

„Miesto toho nedokončili a v ďalších pretekoch v Kanade prišla penalizácia za výmenu motora. Z Montrealu tak odchádzal so stratou 46 bodov na Verstappena,“ dodal Čandhok.

Vo zvyšku roka sa už medzera medzi Ferrari a Red Bullom iba zväčšovala. Nespokojnosť zašla až tak ďaleko, že po sezóne z tímu odišiel jeho šéf Mattia Binotto.

„Keď sa na to pozriete z technického hľadiska, tak sa im podarilo vytvoriť veľmi rýchle auto. V tomto roku boli najrýchlejší na jedno kolo,“ myslí si Čandhok.

„Z operačného hľadiska a z pohľadu spoľahlivosti mali problémy, avšak ja si nemyslím, že výmena človeka na čele je nevyhnutnou odpoveďou,“ dodal bývalý indický pretekár, ktorý ľuďom vo Ferrari vskutku nezávidí.

„Stáva sa z toho začarovaný kruh. Urobíte chybu a okamžite ste pod paľbou svetových médií, ktoré sa okamžite začnú pýtať. Noviny v Taliansku sú toho plné a tento tlak naozaj cítite všade, kam sa pohnete,“ dodal.