logo F1online.sk

V Aston Martine za „päťročným plánom“ nezaostávajú

Lance Stroll
© Motorsport Images/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík30. 11. 2022

Tím s najvyššími ambíciami. Aston Martin má pod novým vedením a novým majiteľom jasnú víziu a cieľ. Táto stajňa jedného dňa musí byť schopná bojovať o najvyššie priečky. Nie hneď, ale jedného dňa k tomu má dôjsť. Tohtoročné siedme miesto v Pohári konštruktérov síce nenaznačuje, že by sa tak malo stať v dohľadnej dobe, ale podľa šéfa tímu Mika Kracka ide všetko podľa plánu.

Tento muž sa ujal kormidla Aston Martinu začiatkom sezóny 2022 a aj on má zodpovedať za naplnenie stanovených cieľov. Päťročný plán beží na plné obrátky a po dosť neúspešnej sezóne 2022 musí byť nový monopost AMR23 o poznanie výkonnejší ako jeho predchodca. A keď hovoríme „musí“, tak to nie je náš výmysel, ale citácia šéfa Mika Kracka.

Tím si totiž na začiatku sezóny 2021, ktorá bola premiérovou pod značkou Aston Martin, stanovil päťročný plán, ktorý sa tak v budúcom roku prehupne do druhej polovice. Podľa šéfa tímu boli v Silverstone začiatkom sezóny za plánom, ale všetko sa vraj podarilo dobehnúť.

„Myslím, že začiatkom roka sme zaostávali za plánom, no celkom slušne sa nám podarilo dotiahnuť. Podľa mňa však v našom treťom roku musíme ukázať jasné zlepšenie a jasný krok vpred po výkonnostnej stránke. Povedal by som však, že áno, ideme presne a za plánom nezaostávame,“ povedal Krack, ktorého cituje Motorsport.com.

„Myslím si, že sa nám podarilo skvelo dotiahnuť. Jasne vidieť, že ľudia ako Dan Fallows mali na tím po svojom príchode vplyv a dopĺňajú tých, ktorí tu už boli.“

„Podľa mňa máme potrebné momentum a v továrni to môžete cítiť. Úprimne si myslím, že máme dôvod veriť, že v tejto ceste môžeme pokračovať. Takže z tohto pohľadu je všetko v poriadku,“ dodal Krack.

Nový AMR23 už bude čistokrvným „dieťaťom“ nového technického riaditeľa Dana Fallowsa, ktorý sa v tomto roku pripojil k tímu príliš neskoro na to, aby mal na tohtoročný projekt nejaký zásadnejší vplyv. Nezabúdajme však, že v Silverstone naďalej pôsobí aj Andy Green, ktorý staval monoposty Force Indie a Racing Pointu, a teda už ukázal, že je viac ako schopný postaviť rýchle auto. Teraz sa to však jeho tímu, napriek väčším zdrojom, nepodarilo.

Pomôcť napraviť to má aj nový šéf, ktorý sa za necelý rok oboznámil so všetkými procesmi v tíme a nastal čas, aby siahol aj po radikálnejších zmenách. „Myslím si, že je dôležité vedieť, ako zostať pokojný. V F1 som totiž dlhé roky chýbal.“

„Niektoré veci sa však nezmenili. Musíte veľa analyzovať a nájsť problém, no nemôžete zmeniť päť vecí naraz. Takže je to o tom zistiť, aké máme slabiny a potom povedať, čo musíme urobiť ako prvé,“ dodal Krack.