logo F1online.sk

Binotto priznal, že Ferrari pre obavy o spoľahlivosť jazdilo s nižším výkonom

Mattia Binotto
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 11. 2022

Táto sezóna začala pre Ferrari mimoriadne dobre. Vinou rozličných okolností však tím nedokázal udržať svoju formu z úvodu ročníka a opraty prevzal Red Bull, ktorý v druhej polovici roka dominoval. V Scuderii boli v ostatnom období dosť otvorení a úprimní pri pálčivých otázkach a inak tomu nebolo ani po Veľkej cene Abú Zabí.

Kam sa podel výkon Ferrari zo začiatku sezóny? Nuž, nie je za tým len jeden faktor, ale hneď niekoľko. Inžinieri v Maranelle museli reagovať na vzniknuté problémy a voliť nepríjemné kompromisy. Po vypadnutiach v Barcelone, Baku a Rakúsku bolo jasné, že časť problému spočíva aj pod kapotou.

Teória je jednoduchá, Ferrari používa oproti svojim súperom menšie turbo, čo dáva monopostu určitú výhodu na výjazdoch zo zákrut. Stratu vo výkone je však nutné nahradiť zvýšením otáčok, čo so sebou prináša spoľahlivostné riziká.

Šéf stajne Mattia Binotto po posledných pretekoch sezóny médiám priznal, že monoposty „dostávali mierne znížený výkon“ z motora v porovnaní s úvodom sezóny. To vraj boli spolu s vyššou degradáciou pneumatík a nedostatočným vývojom hlavné príčiny neúspechu Ferrari.

„Lepšia spoľahlivosť je našou najvyššou prioritou, pretože keď chcete vyhrávať, musíte byť spoľahliví, a to o nás v tejto sezóne neplatilo,“ prehlásil Binotto.

„Druhou je rýchlosť samotného auta, pretože kým v kvalifikáciách sme boli veľmi konkurencieschopní, o samotných pretekoch sa to nedalo povedať vždy. Naše pretekové tempo, či už kvôli degradácii pneumatík alebo kvôli čistému tempu, nám neumožnilo dosiahnuť lepšie umiestnenie.“

„Keď postavíte rýchle a spoľahlivé auto, áno, môžete urobiť strategické chyby alebo sa dopustiť chyby počas zastávky v boxoch, ale vždy ich môžete kompenzovať rýchlosťou a spoľahlivosťou samotného auta – tam musíme vynaložiť naše úsilie,“ dodal šéf Ferrari.