Krackovi sa počínanie Alfy Romeo nepáčilo: Niektoré ich manévre boli hraničné
Keď ide o asi desať miliónov, nie je čas ani priestor na žiadne hrdinstvá. V Alfe Romeo vedeli, že nemajú dostatočné tempo, aby Aston Martin zdolali na trati. V snahe odvrátiť pád na celkové siedme miesto a tým aj stratu dôležitých prize money sa rozhodli pre nekonvenčnú taktiku, ktorá sa teda ich rivalovi nepozdávala.
Každý tím vstupuje do pretekov s cieľom vyvinúť maximálne úsilie a skončiť v poradí čo možno najvyššie. Na Veľkej cene Abú Zabí však mali v Alfe Romeo iný plán. V tíme vedeli, že bez zásahu zvonku majú malú šancu vôbec zabodovať, a tak radšej urobili peklo zo života tímu Aston Martin v snahe zabrániť mu získať šesť bodov, ktoré potrebovali, aby Alfu Romeo v Pohári konštruktérov preskočili.
„Myslím si, že po takom dni by sme nemali byť frustrovaní,“ povedal po posledných pretekoch sezóny šéf Aston Martinu Mike Krack. „Podľa mňa je to skvelý záver sezóny. Mohlo to dopadnúť aj opačne, takže frustrácia nie je na mieste.“
„V Alfe Romeo sa sústredili výhradne na nás. Niektoré ich manévre boli podľa mňa hraničné, ale počítali sme, že sa to môže stať. Dopredu sme teda vedeli, že pri ich predbiehaní treba byť konzervatívny a myslím, že obaja jazdci to zvládli celkom dobre,“ dodal Krack.
V Alfe Romeo síce nasadili túto taktiku, ale treba povedať, že v Aston Martine si za prehru môžu sami. Určite nie po prvýkrát v sezóne sa totiž dopustili strategického omylu. Nebolo správnym rozhodnutím ísť so Sebastianom Vettelom len na jednu zastávku. Štvornásobný šampión v závere ešte stíhal Daniela Ricciarda, no onen zlatý bodík nakoniec Astonom ušiel o šesť desatín.
„Nechceli sme sa pozerať na Alfu Romeo. Pred pretekmi sme sa rozhodovali medzi jednou a dvoma zastávkami. Videli ste, že niektorí išli na jednu, iní na dve zastávky. Na konci dňa sme sa snažili maximalizovať naše šance a nepozerali sa na Alfu Romeo. Sebastianovej frustrácii rozumiem, pretože videl svojho tímového kolegu na odlišnej stratégii,“ povedal Krack.
Podľa jeho slov môže za nesprávnu stratégiu paradoxne aj sám Seb, ktorý pri manažovaní pneumatík odviedol vynikajúcu prácu a povzbudil tím k takejto voľbe. „Pravdepodobne to je jeden z dôvodov, pretože keby jazdil tvrdšie, pravdepodobne by sme zastavili o tri alebo štyri kolá skôr. Diskutovali sme o tom, ale musíte si stanoviť optimálne kolo na zastávku, ktoré považujete za to najlepšie pre najrýchlejšie preteky,“ hovorí Krack.
„Potom už bolo náročné urobiť niečo v porovnaní s chlapcami pred nami. Snažili sme sa o čo najrýchlejšie preteky, ale takéto rozhodnutia robíte v krátkom čase. Pri spätnom pohľade si hovorím, že by bolo lepšie zastaviť skôr a staviť na dve zastávky,“ dodal šéf Aston Martinu.